Skip to main content

12 KISAH SERAM ,ANDA PILIH YANG MANA SATU??

Assalamualaikum..



1. Seorang gadis mendengar ibunya menjerit namanya dari tingkat bawah, lantas dia bangun dan mula menuju ke bawah. Ketika dia di tangga, ibunya menarik beliau ke dalam bilik dan berkata, "Saya pun dengar juga."

2. Anak perempuan saya tidak berhenti menangis dan menjerit2 di tengah2 malam. Saya melawat kuburnya dan memintanya untuk berhenti, tetapi ia tidak membantu.

3. "Saya tidak boleh tidur," dia berbisik, merangkak ke tempat tidur saya. Saya terjaga kedinginan, memegang erat baju yang dia pakai ketika meninggal dunia.

4. Ketika saya sedang menyelimutkan dia di atas katil, dia memberitahu saya, "Ayah, tolong periksa di bawah katil kalau2 ada raksasa." Untuk tidak menghampakannya, saya melihat ke bawah dan melihat dia, seorang lagi dia, di bawah katil, dengan matanya merenung tepat ke mata saya dengan begitu gementar dan berbisik, "Ayah, ada seseorang di atas katil saya."

5. Selepas seharian bekerja keras, saya pulang ke rumah dan terlihat isteri saya sedang memangku anak kami. Saya tidak tahu yang mana lebih menakutkan, melihat isteri dan anak yang sudah mati, atau mengetahui ada seseorang memecah masuk ke apartmen saya untuk meletakkan mereka di sana.

6. Perkara terakhir yang saya nampak adalah jam dinding menunjukkan jam 12:07 malam sebelum dia menikam dada saya dengan kukunya yang reput. Saya terduduk tegak, lega yang ianya hanya mimpi, tetapi ketika saya melihat jam dinding tepat jam 12:06 malam, saya terdengar bunyi pintu almari saya dibuka.

7. Saya terjaga kerana terdengar bunyi ketukan kaca. Pada mulanya, saya sangka ia datang dari tingkap rumah sehinggalah saya terdengar sekali lagi bunyi tersebut datang dari cermin muka.

8. Adik saya memberitahu bahawa ibu telah membunuhnya. Ibu mengatakan bahawa saya tidak mempunyai adik perempuan.

9. Saya masuk ke dalam tandas untuk membasuh muka sebelum tidur. Saya baru ternampak pantulan diri saya di cermin mengelipkan mata.

10. Isteri saya tanyakan kepada saya kenapa saya bernafas dengan kuat. Saya tidak bernafas dengan kuat.

11. Saya pulang ke rumah, kepenatan dan mahu rehat sepuas2nya. Ketika saya hendak menekan suis lampu, sudah ada tangan lain di situ.

12. Sayang... Awak nampak ke mana labah2 tu hilang?

****************************************************
Yang mana awak rasa paling seram??
saya tak nak sebut..seram oi..
ahahhaha

Comments

  1. lawak tapi seram.paling seram 4 dan 5.

    ReplyDelete
  2. ni kategori sesaja buat seram hahaha

    ReplyDelete
  3. number 4 paling seram kot.apa pun kalau tengok cerita hantu kuar aksi bawah katil mesti kita tutup mata siap.haha.

    ReplyDelete
  4. Baca waktu siang pun seram.. :D

    ReplyDelete
  5. nasib baik baca waktu siang.. hehe
    no 4 tu seram

    ReplyDelete
  6. no 4 leh terjadi tu.. uhuhuhuh

    ReplyDelete
  7. Tak tahulah mana satu paling seram tapi setahu saya kalau buat cerita seram ni, okeylah tu, boleh laris kot. Hahaha.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…