Saturday, 31 January 2015

GAMBAR MAJLIS PERJUMPAAN DAN SAMBUTAN ULANGTAHUN KE 11 SITIZONE DENGAN TEMA BACK TO SCHOOL

Assalamualaikum..

Meriah..sangat2 meriah majlis Perjumpaan Dan Sambutan Ulangtahun Ke 11 Sitizone  yang bertempat di Dewan Besar Utusan Melayu,Kuala Lumpur .Majlis berlangsung jam 12-6 petang tadi.Apa yang menarik nya majlis ni  bukan saja meraikan Ahli kelab peminat Dato Siti Nurhaliza malah ianya untuk meraikan ulangtahun kelahiran Dato Siti Nurhaliza yang ke-36 yang jatuh pada 11 january lalu dan sekali gus meraikan kejayaan Dato Siti Nurhaliza yang menerima 11 anugerah sepanjang 2014..Hebat betul Dato Siti Nurhaliza ni..

Tanda nama pengawas dan penolong pengawas

Macam yang beliau janjikan pada kemenangan nya di AIM lalu,dia nak meraikan nya dan menjamu peminat2 nya jadi ini lah majlis nya..Penuh dengan makan2,dengan permainan yang best2 dan dengan cabutan bertuah dan dapat dengar Dato Siti Nurhaliza menyanyi.Paling Best tetamu juga akan terlibat dalam pembikinan video klip Warna-warna Dunia..

Kita layan la mata dulu dengan deco2 di majlis Perjumpaan Dan Sambutan Ulangtahun Ke 11 Sitizone dengan tema Back To School.Semua tetamu pakai baju sekolah..terus nampak semua macam adik2 je walaupun ada yang taraf makcik2 sudah.heheheh..











Boleh la kalau ada siapa2 nak tiru tema nih..Pun comel..Deco untuk majlis ni pun cantik2..Siap duit je la ye..Majlis yang Dato Ct buat ni pun ada yuran.Rm100 sorang.Berbaloi siapa yang pergi..Jom le tengok gambar-gambar kemeriahan sepanjang majlis nih..

Ini ialah....

Guru Besar bagi ucapan..

Yang baju biru tu sebenarnya Roy..
dia suka Usha sorang gadis kat sekolah nih..
Dia minat kat ketua pengawas tu..hehehe


sesi baca ikrar dulu..ini lah ketua pengawas nya..


Menghayati ikrar yang dibacakan..heheh


Cikgu disiplin..jaga2..dia ada rotan tu..heheh


Penolong Ketua Pengawas

Cantik nya Saida

Ala..comel sangat tu...:p

kan dah kena rampas enpon..tegas sangat ketua pengawas nih..

cikgu2 yang berjaya menang cabutan bertuah..



Cantik kan ketua pengawas nih??

Majlis berjaya dan mendapat sambutan yang menggalak kan..

Sebab tu ramai sayang dia..dia pandai layan peminat..
Tak de la time nak jual barang je baru nak 
layan kita baik2..kan??

Semoga dato Siti terus berjaya ..

#Majlis perjumpaaan buat port Luck??ok..ketinggalan dah tu..muahahah..ada jugak yang sentap nanti.


sekian...



KELAMBU MODEN DAH JADI SATU KEPERLUAN

STICKY POST!!
Scroll untuk entry baru...

Assalamualaikum...

Perasan tak nyamuk suka gigit kat belakang lengan..
kat bahagian siku tu tempat kegemaran dia la..
Sedar2 je dah gatal..dah bengkak..
Tidur malam pun dah kena pakai kelambu moden.
mujur la kelembu moden murah.



Masalah nyamuk ni macam tak de penyelesaian.
Saya tengok berita minggu lepas katanya
kat selangor kes denggi paling tinggi.kempan dah macam2 kempen..
Nyamuk sekarang bukan dia kira senja dengan pagi je dia keluar..
malam2 pun dia dah stanby tunggu kita tidur.
tutup je lampu datang la dia..Nyamuk pi sekolah dah la ni...

Sebab itu lah Kawan2 kena ada juga simpan kelambu moden .
Tak payah pakai dah kelambu gantung tu.
nak paku2 dinding buat rosak dinding je..
Sekarang orang pakai  kelambu moden saja.
Saya sendiri pakai kelambu moden sebab senang nak pasang dan simpan.
main lipat2 je dah siap.nak buka cuma ting!!!siap..



Ada zip jugak.
tak la tengah-tengah malam tidur dengan anak yang lasak,
sedar2 pintu kelambu dah ternganga,

Kalau nak pi berkelah ke boleh jugak guna kelambu moden ni.
Bila pi berkelah benda paling tak best sekali ialah
kena libas lalat..nak makan pun payah..
tak tenang langsung fikiran bercuti dengan lalat.
Pakai kelambu moden anak-anak pun selesa

Yang ada homestay tu kalau boleh letak la kelambu moden ni
2,3 buah kat dalam homestay tu..
kesian la kat tetamu anda tu ye..
saya ni cerita berdasarkan pengalaman.
Homestay tu bukan hari2 ada orang jadi tak pelik pun
kalau nyamuk ada dalam tu..

Saiz paling besar 200x200 harga pun murah .
cuma 40 ringgit...
saiz king ni muat kami 4 beranak.
Saya,suami dan 2 anak yang kalau tidur memang lasak.
heheh..

kalau nak boleh la hubungi Mommy Irra :-

whatsapp/sms  : 013 356 0192 atau
email : beli@irrayyan.com.
Laman Web; http://www.irrayyan.com/2014/10/jual-kelambu-moden-saiz-king.html



#Perasan tak yang kerap kena denggi ni orang bandar..Orang kampung susah nak kena..tau sebab apa?salah satu sebabnya, orang kampung tidur pakai kelambu..

sekian...

*sESIAPA YANG NAK KHIDMAT REVIEW PRODUK BOLEH EMAIL SAYA . KLIK 'ads" DI TAB MENU.


Saya Nak RM150 Produk Percuma daripada Nile.com.my


Assalamualaikum...

Ramai yang dah join..
saya pun tak nk la ketinggalam..
dulu tak bertuah..tapi tak putus asa..saya cuba lagi..
Tak rugi pun mencuba.kan??

JOm tengok apa barangan yang saya nak dari Nile.com..


1- WSZ50751 Suede Thick Heel Woman Boots rm38.20


2 - WBS18686 Three Dimensional Horse Design Woman Handbag- rm44.60


3- SPCC57321 Sunglass - RM 19.90


4- MBG47583 Outdoor Sport Bag/ Exercise Bag -rm41.70

jumlah semuanya..RM 144.40


sekian...

Friday, 30 January 2015

GA Simple 2015 by Shad

Greetings and Assalamualaikum.

Jemput join GA Simple 2015 by Shad


Klik Banner untuk Join

Hadiah:

Powerbank Pineng (PN-983) x1 Pemenang
Top-up RM5 x10 Pemenang
Hadiah Misteri x10 Pemenang

Pemilihan pemenang adalah berdasarkan random.org

Tarikh Giveaway ini berlangsung : 15.1.2015 - 15.2.2015 (11.59pm)
Tarikh Semakan : 16 dan 17 Feb 2015
Tarikh Pengumuman Pemenang : Selewat-lewatnya 20 Feb 2015


=======================
Ads

Program Mykad Smart Shopper 
Jom Aktifkan Mykad


Jika sudi, G+1 Entry/ Like atau Share Entry Jom Aktifkan Mykad Shad ya. 
Terima kasih semua. Jasa anda dikenang.



http://akuvsdiashadhira.blogspot.com/2014/12/jom-aktifkan-mykad.html

Terima kasih sudi join Ga Simple 2015 by Shad. Good Luck


sekian..

JADUAL PERLAWANAN LIGA SUPER PASUKAN PERAK 2015

Assalamualaikum...

Ini pasukan kesayangan saya..
jadi kena la simpan jadual baik-baik..
Jadual perlawanan  Liga Super pasukan perak 2015.


Saya harap barisan pemain Pasukan Perak dapat kembalikan semula
kepercayaan penyokong2 perak yang dah lama nak
tengok Piala Super berada di perak.

sekian..


LIRIK LAGU MASIH AKU CINTA SUDAH DIUBAH SEJAK SEPTEMBER TAHUN LEPAS.

Assalamualaikum...

Rupa-rupanya memang lagu Masih Aku Cinta nyanyian Shila Amzah tu
dah lama lirik nya di tukar..
Shila Amzah sendiri dah nyanyikan lagu tu
dalam salah satu konsert dia pada september tahun lepas.
Nampak sangt selama ni yang dok kecam kata
Shila Amzah baling taik pada Sharnaz Ahmad tu semua nya tak betul
dan hanya salah sangka je..
Sharnaz pun sama.perasan tak sudah..
heheheh..



Kisah nya,malam juara lagu tu Sharnaz bagi ucapan tahniah pada Shila Amzah dan
keesokan nya Shila Amzah muat naik video pendek di IG
dengan menukar tajuk lagu Masih Aku Cinta tu kepada
"Tidak aku Cinta.."..

Lepas tu apa lagi..
Peminat2 hero tamil ni pun pakat dok
mengata la Shila Amzah ni perasan la..Shila Amzah belagak la..
padahal lagu tu memang dah lama lirik nya di tukar..
Tujuan Shila Amzah muat naik video tu pun sebab cuma nak bagitau
pada peminat2 dia yang lirik lagu tu telah di tukar..
Dan bukan nya bertujuan membalas ucapan Sharnaz ..

Tu la..lain kali nak serang orang pakai la topeng..
Dari dulu sampai sekarang Hero tamil ni
suka sangka buruk kat orang..
Dia aje lah yang betul..
Mujur Shila Amzah tak kata apa2 pun..

...Ku dah temui bahagia..
Walaupun engkau tidak bersama....
..dan aku tak akan ada..
sampai bila2..
dari jauh engkau tidak ku cinta....

sekian..

MAUT SEBAIK SAHAJA DILAMAR KEKASIH

Assalamualaikum...

Pernah dengar tak orang tua2 kata jangan seronok sanagt..
Nanti ada je benda tak elok yang buat kita akan menangis akan berlaku..



Perkara yang sama  terjadi kepada seorang wanita di Bulgaria
dikenali sebagai  Dimitrina Dimotrova, 29 tahun..
Nyawa nya berakhir sebaik sahaja dia dilamar kekasih nya..

Alahai..kesian sangat.tak sempat nak menikah..;p

kejadian berlaku di sebuah tebing dikawasan peranginan, Ibaza,Cala tarida.
Memilih tempat tersebut sebagai kawasan yang seusi untuk lamaran yang romantik,,
si kekasih melamar Dimitrina di tepi tebing tersebut..

Mungkin gagal mengawal emosi ,
Dimitrina kemudian nya melompat kegembiraan.
Malangnya dia tergelincir dan jatuh ke bawah tebing.
Ketika pasukan penyelamat datang,
dia masih lagi bernyawa,
namun beberap minit kemudia dia meninggal dunia.

Selain kecederaan parah ,
Dimitrina juga sebenarnya mempunyai masalah jantung
dan ianya boleh memberi kesan tidak baik
jika dia gagal mengawal perasaan nya..


sekian..

PESANAN UNTUK ADIK-ADIK YANG SELALU MERUNGUT TAK BOLEH TIDUR MALAM

Assalamualaikum...

kerap baca dan dengar luahan dari adik2 masa kini.. ..
katanya susah nak tidur..
tak boleh tidur malam..
tak boleh tidur awal..
susah nak lelap dan sebagainya...

Bersyukur lah..

Sebab bila awak bertambah usia nanti..
makin senang pulak awak nak tidur..

Pantang letak kepala kat bantal..
terus terlelap..

Baru mengadap kerja 2,3 jam
dah mata tak boleh buka luas....

Itu saya la..
saya nak tidur kejap..
dapat setengah jam pun jadi la..
heheheheh...

Sekian..

Thursday, 29 January 2015

KENAPA MEREKA ASYIK SURUH RITA RUDAINI BERHENTI TUNTUT NAFKAH ANAK?

Assalamualaikum...

Teringat kata-kata seseorang yang saya kenali....

"tak payah la mintak kat dia..
mintak pun bukan dia bagi.."

Ianya berkaitan nafkah anak2 yang si lelaki abaikan bertahun-tahun..
Bila saya terbaca berita tentang tuntutan nafkah anak-anak dari Rita Rudaini pada
bekas suaminya beberapa hari lalu ,saya lihat
ada beberapa komen yang meminta supaya Rita berhenti
menuntut apa2 pada Aidil..
dengan Alasan biarlah kita jaga anak kita sendiri baru puas hati..





Saya tak nak nampak kat mana kepuasan hati tu..
Ianya lebih kepada rasa ego dalam diri kita..

"eleh ..aku boleh bela anak  aku sendiri..
tak payah minta kat kau.."

Macam tu la lebih kurang..bunyi ego..kan??



kenapa kita nak menidak kan hak anak-anak kita
demi kepuasan dan ego kita sendiri..?

kalau lah dengan cara tak tuntut apa2 nafkah anak2 tu adalah
cara yang baik buat apa undang2 yang sedia ada nih??

 Sepatutnya orang sekeliling bagi semangat Untuk Rita Rudaini terus
berjuang  dapatkan hak anak2 dia..
cara ni juga akan buat orang lain yang lelaki2 tu
supaya beringat tentang nafkah anak2 walaupun awak dah
bercerai dan ada anak bini baru..


kalau lah semua wanita rasa tak payah mintak
apa2 dari bekas suami tu,
tak mustahil akan ramai lagi lelaki yang macam Aidil nih..

sekian...


MARI BELAJAR CARA CURI TV DALAM MASA 13 SAAT

Assalamualaikum...

Amboi...13 saat je cara nak curi tv..
kena baca nih..mana tau boleh buat..
ekekek...Jangan buat kerja gila kawan2 oi..
kang masuk You tube buat malu je..

Seperti yang dilakukan seorang wanita berasal dari Costa Rica ni..
hanya bermodalkan dress yang labuh dan besar..
Dia nampak nya seperti arif dan mahir dalam melakukan
kerja-kerja terkutuk ini.

Tak sampai 20 saat
dia berjaya mencuri tv plasma dengan mudah
namuan cctv berjaya mengesan nya..

peghh!!hebat..
kepit dengan peha je..
ni mesti dia adacengkaman peha yang amat kuat..
sampai tv pun dia boleh kepit..
bayang kan kalau kepala orang yang dia kepit..
Efek nya mungkin sama cam kena kepit dengan ular sawa..


sekian..

SALIMA HABIBI DAPAT ANAK LELAKI

Assalamualaikum..

Salima ni cantik kan..Muka melayu betul2..hhahaha..
Ingat tak lagi dengan Salima AF ni..
Tak ingat pulak AF bila..AF4 kot..masa tu dia memang peserta kegemaran ramai la..
Mungkin sebab imej berhijab dia tu..


bebrapa tahun lepas tu timbul balik cerita Salima AF bila dia berkahwin dan jadi isteri no2 kepada 
Ustaz Syed kadir..


dan sekarang baru dua hari lepas selamat melahirkan seorang bayi lelaki..
tahniah salima..



Pertama kali tengok gambar Madu dia..
cantik orang nya..
Anak pun dah 3..


Semoga salima kekal bahagia dengan kelahiran cahaya mata 
sulung ni..



Yang tudung merah tu Heliza..
kawan baik rupanya diaorang nih..

sekian..

Wednesday, 28 January 2015

RESEPI SOTONG GORENG TEPUNG YANG SENANG SANGAT

Assalamualaikum...

Menu tengahari nih..
dah selalu buat tapi tak terfikir nak letak kat blog..
sebab mudah sangat.
pejam mata pun boleh buat..
lain la kalau yang macam kat restoran2 tu..
yang tu entah saya pun reti nak buat...


Macam bisa..
kat blog saya ni cuma ada resepi yang mudah2 je..
tapi rasanya tetap umph!!

Resepi sotong goreng tepung paling senang
..
cuma kena ada sotong dan tepung segera
yang buat goreng ayam tu..
heheheh..

Basuh sotong, potong2..
tos kan...lepas tu masuk kan tepung segera..
panaskan minyak..
minyak kena betul2 panas..
lepas tu baru masuk kan perapan sotong tu..
baru la dia garing cantik macam ni..
cantikkk ke??? hehheh
ini lah dia sotong goreng tepung yang rangup dan sedap...



Senang kan??
 Tak susah pun memasak nih..

Resepi  sotong goreng tepung mudah, rangup dan sedap ni
sesuai dimasak time awak2 tak sihat macam saya ni..
uhuk!! uhuk!!

Sekian