Skip to main content

UNIK NYA GELARAN YANG RAJA PUAN SRI NORA BERI PADA SETIAP CUCU NYA...

Assalamualaikum...

Saya suka sangat tengok keluarga YB Tan Sri Datuk Seri Ramli Ngah Talib Ni..
Beliau bekas menteri Besar perak..
saya pun orang perak..
jadi kena la ambik tahu jugak gaya hidup golongan atasan macam diaorang ni..kan??
hahahha..tak de kena mengena...



Ala..cuma nak tengok gaya hidup diaorang je...
pakai apa,?makan apa..?
anak2 dah besar mana.?.itu je....
Kadang2 tengok krim muka apa dia pakai...
boleh la ikut beli..kan??lepas tu tenyeh2 masuk 3 hari meluat dah nak tenyeh...
Maisara selalu kata..
"ibu...kenapa la ibu paksa2 kulit ibu tu.."
ish..sibuk je...

Nak cerita pasal YM Raja Puan Sri Dato' Noora Ashikin binti Raja Abdullah isteri kepada YB Tan Sri Ramli Ngah Talib nih.
saya suka betul dia bagi gelaran kepada setiap cucu2 dia..
macam sweet sangat...
Dari Anak Nora Danish sampai anak fasha sandha semua ada gelaran  unik masing2..

Anak Nora Danish bersama jejai..
Putra Rayqal yang diberi gelaran 
-Payong-


Cucu yang kedua ,anak kepada Puteri Azalia Ashram..
Putra Alriz diberi gelaran 
-Gunong-


Cucu ke tiga yang juga anak Fasha Sandha bersama Jejai
Putra Rayfal yang besar nanti mesti kacak ni, diberi gelaran 
-Juah-





Cucu ke Empat..Putri Arla 
anak kedua kepada Puteri Azalia Ashram
 diberi gelaran 
-Intan semata-




Dan si comel ni..
anak ke dua Fasha Sandha iaitu
Putri Resya Jemaima diberi gelaran
-cahaya-

Tahun 2014 ni jugak Raja Puan Sri Nora juga terima 2 orang menantu..
maknanya akan datang ada lagi la cucu nya..
kita tengok apa lagi gelaran unik yang bakal cucu2 dia dapat...

Cucu2 dia semuanya dimanjakan..
semua nya rapat dengan dia...dah tua2 ni apa je la yang boleh buat..
layan cucu la best..kan???

hehhehe...

sekian..

Comments

  1. Untung dapat nenek camni.. ada nenek cucu pun tak mau tengok. Esok dah tak larat cucu pun takde hati nak jenguk hahahahaha

    ReplyDelete
  2. klasik gitu nama timangan yang diberi

    ReplyDelete
  3. Pastinya nenek yg sporting ni.. menarik.. :)

    ReplyDelete
  4. Kalau saya.. sekarang layan anak sendiri dulu.. haha

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  5. nanti org lebih tahu nama nenek bagi dari nama dlm surat beranak

    ReplyDelete
  6. nanti org lebih tahu nama nenek bagi dari nama dlm surat beranak

    ReplyDelete
  7. salam kak . blog akak dah diriview sini :)

    http://www.blogparihh.com/2014/12/blog-review-13.html

    ReplyDelete
  8. mari kita tggu, next gelaran..! sbb cam best je kan..

    ReplyDelete
  9. unik kan nama nama gelaran tu..Ros suka payung tu .. macam best!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …