Skip to main content

PERCERAIAN BELUM SAH TAPI DAH RANCANG NAK KAWEN

Assalamualaikum...




Ingat tak saya pernah siarkan cerita pasal pelakon vateran Fadhilah Mansor yang nak kawen dengan A.Rahman Hassan tu??Ramai yang terkejut hari ni sebab keluar kat berita harian katanya perceraian nya baru disahkan .Orang pelik la  bila belum sah bercerai tapi dah rancang nak kawen dengan orang lain.

Erm..sebenarnya lafaz cerai tu di buat pada september 2012.tapi hari ni baru disahkan.Biasalah kes2 mahkamah ni memang berlanjutan sampai makan tahun.



Tapi yang silap nya bila dia merancang nak kawen sedangkan kes penceraian tu belum selesai.Macam mana orang tak mengata..kan??patutnya dia diam2 kan je dulu hal tentang nak kawen tu..Bayangkan cemana dia nak kawen sedangkan kes kat mahkamah tak selesai lagi?kan jadi rumit nanti.

tapi sekarang dah selesaikan?kira tak payah bising2 dah la..:p

eh!!orang bercerai salah kawen pun salah..susah jadi artis nih..heheh

Ramai pulak artis bercerai hujung tahun nih.pandai pulak tu pilih masa,,sekali harung je semua masuk suratkhabar..tak la orang tumpu pada satu artis je..kurang sikit tekanan kat artis tu.heheh

sekian..






Comments

  1. retisss pelbagai ragam... hahaha ada media pun kecoh kemain... bahana jadi retis inilah dia..

    ReplyDelete
  2. la.. ingat dah cerai dah..

    mesti ade yang tak kena.. *tiru iklan :)

    ReplyDelete
  3. adoilahh. macam macam orang sekarang ni :)

    ReplyDelete
  4. Dah masuk usia senja macam ni pun masih lagi turun baik mahkamah syariah berkisar dengan soal nikah kawen cerai...
    Semoga masa depan kita dijauhkan dari perkara seperti ini

    ReplyDelete
  5. blh plak ye cerai serentak hehe

    ReplyDelete
  6. perkara biasa ni, sebab mahkamah syariah ambil masa bertahun nak sahkan penceraian.kalau ikut syariat memang dah sah lama dah..ikut segi undang-undang je bukan

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …