Skip to main content

PENUMPANG PESAWAT BUKA PINTU KECEMASAN SUPAYA DAPAT UDARA SEGAR

Assalamualaikum...



Pesawat penerbangan Xiamen Airlines tiba2 dikejutkan dengan kejadian seorang lelaki yang membuka pintu kecemasan pesawat kerana inginkan udara segar ketika pesawat bersedia untuk penerbangan dari Hangzhou ke Chengdu.Terkejut dengan tindakan lelaki tersebut ,pramugari pesawat berkenaan terkedu sejenak dan kemudian memindahkan lelaki tersebut ke tempat duduk yang lebih selesa.




Lelaki tersebut kemudian nya menjelaskan ini pertama kali dia menaiki pesawat dan mereka kemudian nya memeriksa bahagian pintu kecemasan untuk memastikan tiada kerosakan.bagaimnaa pun lelaki tersebuttidak dikenakan apa2 tindakan.


namun orang ramai mula mempertikaikan tindakan anak kapal yang hanya memandang ringan masalah tersebut kerana tidak mengenakan tindakan kepada lelaki itu.

kelakar la citer ni..kejadian ni berlaku 14 hb disember hari tu..macam lawak pulak sebab dia ingat naik kapal terbang macam naik bas kat kampung dulu je..boleh buka tutup tingkap sebab nak udara segar.Aih..tak dapat bayangkan cemana la kalau kapal terbang tu dah berlepas,dia buka pintu kecemasan tu.tak pasal2 keluar berita utama ..

heheheh...

sekian..

Comments

  1. yg jd persoalan juga, mudahnya nk buka pintu kecemasan tu? bhaya sungguh

    ReplyDelete
  2. Mujur tak terbang lagi dia bukak , kalau terbang ? Habes tajuk berita tukar. Hahahahah.

    ReplyDelete
  3. Kalau kat udara tekanan dah lain tu. Bahaya. Agaknya belum take off kot.. huu

    ReplyDelete
  4. senang plak yer bukak pintu kecemasan tu...mesti orang tu imagine nanti fly tinggi2, dapat hirup fresh air..hehe

    ReplyDelete
  5. bahaya tapi kesian pun ada.. yelah, tahap pemahaman dia tu maybe kurang. Nak kenakan tindakkan pun rasanya tak sampai hati. Jadi pengajaran kat anak2 kapal supaya sentiasa bersedia hadapi kemungkinan penumpang2 ni..

    ReplyDelete
  6. hahahaha sik baik org lain x panik

    ReplyDelete
  7. hahhaa sha baru cam berangan nak buat cam dia... bahaya ekk?? maklumlah tak pernah naik kapal terbang... hahahaha jakun

    ReplyDelete
  8. hahahahah kelakar lahh. huhuu. mesti dia ingat naik flight mcm naik bas hihihi. pandai jugak dia bukak pintu kecemasan tu kan. sy rasa sy tak reti pun nak bukak pintu tu huhuhu.

    ReplyDelete
  9. hehehe.. macam2 ada.. nasib laa kapal terbang belum berlepas.. kalau tak memang masuk berita utama laa..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …