NILAI WANG HANTARAN YANG SEPATUTNYA...

Assalamualaikum...
Siapa lah agaknya yang letak nilai2 macam ni??
Saya memang tak setuju sanagat dengan apa yang
kita lihat dalam gambar di bawah ni..



Wanita bukan nya barang jualan yang boleh suka2 hati
kita nak letak kan nilai..
macam ni ke yang islam ajar?
Sedangkan yang saya tahu dalam islam seorang wanita
lebih bak dari 70 lelaki soleh..
nampak tak betapa tingginya nilai wanita dalam islam..


Tapi bagi kaum lelaki begini rupanya nilai seorang wanita.
Saya bukan lah nak meyokong dan mengagung2kan gadis yang dah tak de dara.
tapi bayangkan kalau si gadis tu dah bertaubat..
Dia memerlukan sokongan dan bimbingan.
tapi bila kita letak harga yang mengarut macam ni
apa kah perasaan nya..
Apakah dia perlu hidup sepanjang hayat dengan
merasakan dirinya kotor dan tidak berguna??


Saya tak kata gadis tak de dara kena letak harga tinggi jugak..
Tidak!!cuma kita jangan pandai2 nak susun dan nilai berapa harganya yang patut,
Itu biarlah urusan mereka yang nak kawen.
Biarlah mereka nak bagi hantaran untuk berapa yang mereka mampu.
kita jangan pandai2..

Macam maana pulak dengan nilai untuk lelaki bujang yang
pernah melakukan hubungan seks,pernah mencium anak gadis ,
pernah melancap,pernah meraba anak gadis orang.
boleh tentukan tak berapa nilainya??

sekian..

Previous
Next Post »

15 komen disini

Click here for komen disini
6 December 2014 at 14:04 ×

kalau laa semua bakal pengantin (termsk mak ayah pengantin) berfikiran sebegini....

Reply
avatar
6 December 2014 at 14:22 ×

klu mcm tu kena gak buktikan lelaki tu masih teruna ... nowdays ramai dah lelaki x teruna . cuma mrk ni pandai bertopeng . up status mcm bagus jer . bila kahwin , mcm dah byk pengalaman jer ... hantaran ni sebenarnya persetujuan antara kedua belah pihak ...

Reply
avatar
bob Matcha
admin
6 December 2014 at 14:53 ×

ni nilaian lelaki (baca JANTAN) tak sedar diri. nak bini alim tapi diri sendiri macam syaitan nirrajim.

Reply
avatar
Khir Khalid
admin
6 December 2014 at 15:15 ×

Adehh mcm2 kan.. tak patut betullah hmmm...

Reply
avatar
Azrin Rahim
admin
6 December 2014 at 19:33 ×

xthu nak kte ap..
sapolah yg bt bnda tu.. aduyaii

Reply
avatar
siti zawiah
admin
6 December 2014 at 21:48 ×

tak patut betul buat macam tu..ish3..

Reply
avatar
Cik Iman
admin
7 December 2014 at 00:48 ×

betul tu. asal perempuan yang berzina dan buat macam-macam, pandang hina, tapi tak de orang amik pusing kalu laki dah buat macam-macam sebelum kawen -.- double standard sungguh

Reply
avatar
Cik Nadyya
admin
7 December 2014 at 10:45 ×

setuju.. xpatot2.. dah mcm menjual pulak.. skg pon hantaran kawen lama, makin mahal..

Reply
avatar
Nafisa81
admin
7 December 2014 at 15:26 ×

Hantran tu adat..yg wajib mas kahwin...
Sedangkan yg lebih afdal yg rendah mas kahwinnya

Reply
avatar
8 December 2014 at 02:22 ×

Pernah buat entri ni jugak... tapi bila fikir balik, statement ni hanya sarcasm... sebab kebanyakan wanita sekarang dah celup2 dulu tapi lebih2 bab hantaran :)

Reply
avatar
8 December 2014 at 02:33 ×

cantik....
lain sangat muka chef riz...
semoga yang kali ni berkekalan :)

Reply
avatar
LydSunshine
admin
8 December 2014 at 11:59 ×

Erm... org yg buat ni pun tak cukup ilmu agama. Ikut sedap dia je tu.

Reply
avatar
hainom OKje
admin
8 December 2014 at 16:27 ×

Setuju ngan awak DR....sesuka jer cakap pompuan gitu kan, lelaki tu lagilah....

Reply
avatar
Lynn Damya
admin
8 December 2014 at 16:36 ×

Salam, haaa ini baru betul...nilai mengikut agama..harap mak2 kaum perempuan lah yg membaca ini hendaknya..nasib mak aku letak hantaran murah2 saje..hehe :D

Reply
avatar
Asha Lya
admin
12 December 2014 at 18:56 ×

Lelaki dan ppuan sama he kan

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment