Skip to main content

INI LAH SALAH SATU SEBAB KENAPA WANITA NAK CANTIK

Assalamualaikum..



Semalam saya terbaca di blog2 nampak ramai blogger yang update pasal pilot wanita yang cantik bernama Noor Hafizah tu..memang cantik, kecil molek orang nya.tapi kenapa orang bercerita pasal dia??

Sebab utamanya ialah dia cantik.kalau dia tak cantik tak de siapa nak bercakap pasal dia.kemudian ada yang kata dia pilot pertama wanita yang berhijab.yang tu saya dah pelik..ye ke yang pertama?? bukan sebelum ni ramai lagi ke yang dah berjijab.Padahal yang sebenarnya dia pilot wanita pertama untuk Air Asia..Alah..siapa peduli yang fakta salah,ada orang kesah.yang penting dia cantik



Orang cantik memang selalu jadi perhatian.tengok je la apa yang jadi pada mangsa toreh di kelantan tu? sampai ada yang nak taja untuk rawatan pemulihan kulit wajah dia.Untung sangat jadi orang cantik.

Kita yang muka celoreng2 ni kalau nak bertuah dibumi Malaysia ni sila la tingkatkan tahap kecantikan tu ye.kalau tidak memang dipinggirkan je.Awal2 suami syang la.lama2 cemuih aih tengok...heheh..ni bukan ayat jeles ok..ni nasihat untuk  wanita2 diluar tu supaya lepas ni keluar2 kan la belanja untuk cantik kan wajah.Yang suami2 tu jangan kedekut nak hulur duit bagi isteri nampak cantik.heheheh..

*lepas ni orang lelaki jangan tanya lagi kenapa perempuan nak cantik...dah awak sendiri pun suka yang cantik..kan?Mujur ahkak cantik..(puihhh)

Sekian...

Comments

  1. betulllll....jom ramai2 jadi cantik..

    ReplyDelete
  2. entri ni sinis sebenarnya (pemahaman akak la) heheh.. adat la manusia ni kan, semuanya pandang pada yg cantik..kalau tak cantik, ada ke nak bagi perhatian? tipu la kalau ada. jika betul ada, hipokrit semua tu. dan kalau betul pun ada, satu dalam seribu je la yg lebih memandang kepada hati berbanding rupa paras ni.. apa2 pun pilot tu comel..ahaks..

    ReplyDelete
  3. because they were roses and im just a dandelion. aisehh. dah mmg org nak pandang yg cantik je kan. huhuhu. jom la jadi cantik jugakkk. utk hepikan diri sendiri je hihihih.

    ReplyDelete
  4. naluri org pompuan...tu yg lelaki x leh nafikan. sm mcm lelaki yg nalurinya suka tgk benda cantik...ye dak? ;-)

    ReplyDelete
  5. hehe..betul lah tu kak Diana..yang cantik-cantik memang selalu diangkat-angkat.lumrah manusia.saya ni takdelah cantik mana..tapi manisnya ada.hehe

    ReplyDelete
  6. Bila mata melihat, hanya menerusi mata , itulah yang terjadi...Tak ramai yg mampu melihat dari mata hati

    ReplyDelete
  7. hihi..betul..sokong sangat2 kak..suami kalau nak isteri cantik jangan la lokek duit. kang jadi macam surat untuk mah yg viral kt fb tu. haha

    ReplyDelete
  8. Salam, hahaha..kes yg ni pun dh viral skang, tp xleh lawan mangsa torehan tu..itu siap diorang interframe2 dgn tunang dia sekali..puii~~ yelah org cantik kan...susah jadi org cantik..btw, akak mmg cantik~ haha

    ReplyDelete
  9. Hhaha mcm2, org2 cntik ni slalu jdi buruan

    ReplyDelete
  10. Betullah tu, Diana. Kalau tak cantik, siapa yang peduli? Dah diri sendiri pun tak peduli :)

    Orang cantik ni kalau buat something different ke, something normal ke, memang ramai yang ambil perhatian. Maklumlah, C.A.N.T.I.K. *__*

    ReplyDelete
  11. Akak.. Saya ada jumpa sorang perempuan ni dia kata dia tak nak jadi cantik.. Pelikla dia ni.. Macam mana nak cakap erk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipu lah dia tak nak cantik..ke dia cakap macam tu sebab dia tahu dia tak cantik..atau pun dia tahu dia cantik tapi sebab tak mau tunjuk kat orang betapa seronok nya dia jadi cantik jadi dia keluarkan kenyataan macam tu..

      Delete
  12. Akak.. Saya ada jumpa sorang perempuan ni dia kata dia tak nak jadi cantik.. Pelikla dia ni.. Macam mana nak cakap erk...

    ReplyDelete
  13. Akak.. Saya ada jumpa sorang perempuan ni dia kata dia tak nak jadi cantik.. Pelikla dia ni.. Macam mana nak cakap erk...

    ReplyDelete
  14. cantik itu sentiasa jadi tarikan..nak cari cermin cantik k idak muka ku ini??

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …