Skip to main content

DAH TENTU LA MAK KAU LEBIH CANTIK DARI EMMA MAEMBONG

Assalamualaikum..


Tahniah Emma Maembong tersenarai sebagai 100 wanita cantik ..
Emma dikedudukan ke 71.
Walaupun ramai yang kata ada lagi artis lain yang lebih cantik
tapi bagi saya la memang kat malaysia buat masa ni
Emma Maembong la artis dan selebriti yang cantik..

Walaupun saya bukan peminat Emma maembong
tapi dah memang dia cantik,siap dinobatkan lagi..
nak sangkal apa..kan??
Yang tak dinobatkan tu,bukan tak cantik cuma
diaorang cantik time makeup je..heheheheh....

Saya tengok bila Emma dinobatkan sebagai wanita cantik,
ada juga yang beremosi dengan tinggalkan komen2
tak masuk akal..

"Eleh..mak aku lagi cantik dari Emma ni.."
"bini aku lagi cantik.."

ye la..dah tentu la puji mak sendiri cantik.
Nak jadi anak derhaka ke??
berani cakap mak sendiri hodoh?
Sah2 la kalau mak nya hodoh,anak nya yang cakap tu pun hodoh..
jadi puji la mak sendiri cantik
supaya orang nmpak kiasan nya nak bagitau "aku pun cantik..:
ekekkeke...

Yang puji bini cantik tu lagi la..
Siapa la nak canang kat orang
yang bini dia tak cantik??
lain la kalau kau dah niat nak cari lain..kan??
hehehe..


nana paling cantik..walaupun dia dari korea dia tak de plastik2 tau..



Apa yang saya nak kata kat sini..
kalau kita tak de apa2 nak kata,diam je baik kot.
nak bandingkan dengan mak kita,bini kita,gepren kita,
Buat orang gelak je..
Dah tentu la mereka tak masuk senarai sebab yang dalam senarai
semua nya selebriti dan orang ternama..
Suruh mak awak jadi selebriti la.
kita tengok masuk senarai ke tidak.?
heheheheheh


sekian

Comments

  1. Ahaha.. macam2 orang yang suka komen negatif ni.. suka je cari kekurangan orang, tak amik kira dah keadaan negara macam mana. Moga cepat insafla diorang ni

    ReplyDelete
  2. wahh.. memang cantik tanpa mekap kan emma..

    ReplyDelete
  3. http://madey09.blogspot.com/ jemput ke blog Etuza ya..done follow di blog anda

    ReplyDelete
  4. sha komen kat beautifulnara je... sebab dia kata emma ni antara gadis melayu yang cantik... kikiki... mix memanglah cantik...

    tapi tak dinafikan, emma ni tak payah mekap pun... dia dah natural beauty :)

    ReplyDelete
  5. Setuju dengan diana, saya pun suka emma sebab dia natural beauty..Saya suka orang kalau tanpa makeup tapi muka dia tetap berseri..saya kalau tak makeup muka cam bangun tido, kalau makeup pun belum tentu cantik hehe

    ReplyDelete
  6. emma mmg cantik pun..
    mix kan..
    Jemput singgah entry shad, Jom Aktifkan Mykad

    ReplyDelete
  7. yeke nana takde plastik2?sebb google kat tenet ada kata dia buat hidung n mata.huhu.

    ReplyDelete
  8. Biarpun kakak dah cakap benda tu.. saya tetap nak cakap..

    "Bini saya lagi cantik."

    (Ketika komen ini ditaip, bini sedang merenung tajam benda ditaip gara2 ada gambar emma maembong.. woha ~)

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  9. hahaha.takkan tak nak puji mak sendiri kann. semua orang cantik :D

    ReplyDelete
  10. sy brtmbh minat kt emma sejak die brtudung ni..mmg cntik pun orgnye.

    ReplyDelete
  11. Salam, hisshhh apa lah diorang ni! emma maembong mmg cantik kot, dulu biasa2 je, tp skang dh minat sbb dia dah lebih sopan sikit, comel dan cantik! suka tgk :D

    ReplyDelete
  12. adira pon cantik jugak nelydia senrose pon cantik juga ;p paling sy minat eja muka dia lembut je...

    ReplyDelete
  13. orang ni kalau bercakap ikut sedap dia je.. dengki kot

    ReplyDelete
  14. Tu mmg statement dengki tu semua.

    ReplyDelete
  15. pakai tudung la baru betul2 cantik

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …