Breaking

Tuesday, 9 December 2014

BILA SAYA DAH TAK SUKA...

Assalamualaikum...

Saya tak tahu la dengan orang lain..
tapi bagi saya, bila saya tak suka kat seseorang tu, saya tak suka sebut nama dia, ambik tahu hal dia dan bercerita tentang hal dia..semua perkara tentang dia sikit pun saya tak mahu ada kaitan.

Malah semasa berdoa pun saya lupa tentang dia..tak pernah ada nama dia dalam setiap doa saya..

Jadi saya harap sangat orang yang tak suka saya pun akan buat perkara yang sama macam saya buat..

Sekian..

13 comments:

  1. sama!kalau iqha tak suka,,iqha takkan cakap dgn dia,,tapii,,macam tu jelah,,tak adalah sampai nak aibkan dia,,that's not iqha!hihi..
    btw,,iqha singgah sambil klik2 INTI :))

    ReplyDelete
  2. Ya, betul tu.
    Sentiasa fikir yang baik2 semata, in sya ALlah yang datang nanti pasti yang baik-baik belaka...:-)

    ReplyDelete
  3. Kak diana dah tak suka saya ke?

    ReplyDelete
  4. kalau dah benci.. tapi nak buat suka memang bole jadi ungkit tau diana..

    ReplyDelete
  5. Takpe la kalo terus tak sebut, sbb ayat dlm quote kat atas tu cuma kata jangan mencaci je. Tapi tak suruh berdoa pun utk dia kan?

    ReplyDelete
  6. bila dah tak suka, buat tak tahu je
    bila dah tak suka, tiada lagi ketawa

    ReplyDelete
  7. Diana...alahaii bila saya tak suka plak saya suka pendam dlm hati...pastu kadang2 terbom dalam entry...tu pun general...tp apa2 pun nak belajar cuba jgn aibkan orang...xnak kena tggg dosa lagi

    ReplyDelete
  8. As-salam diana..

    Indahnya kata-kata tu.. ianya satu nasihat yang baik.. tq diana.. akak selalu berharap akak takde tak suka dengan orang sebab rasa tak best bila ada perasaan macam tu.. tp kita manusia ni banyak sangat kekurangan kan.. semoga kita dapat sama2 memperbaiki diri insyaALLAH..

    ReplyDelete
  9. Marah betul tu DR......nanti dah sejuk hati tu masukkan nama dlm doa balik yeh hihi

    ReplyDelete
  10. Ehh sama la, apa guna lgi nak ambik tahu tntgnya kan..dah x suka

    ReplyDelete
  11. Kalau saya dah tak suka, memang tak mahu sebut langsung namanya apatah lagi bersua muka tapi takdalah sampai nak mencaci mengutuk. Adatlah kalau dah tak suka, buat apa pun memang tak sukalah jawabnya.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox