Skip to main content

TAPI KENAPA KAU TAK CANTIK PUN ?

Assalamualaikum...




Pernah ada tak kawan2 korang yang suka perasan cantik??
mesti lah ada..kan??
Tak sekarang ,dulu mesti ada..
tak dulu ,akan datang mesti akan jumpa.
heheh

Tanpa kita minta dia pun dengan yakin
bercerita produk apa dia pakai untuk nampak segar..
Ditambah dengan tips2 kecantikan ..
cara solekan..dan sebagainya...
sedangkan kita tengok dia tu tak la cantik,bergaya..
nampak biasa2 saja..
ada jerawat,kulit kering..muka pun tak la putih melepak gebu,mulus.
heheh



Orang macam ni sebenarnya dia punya tahap keyakinan tu sangt tinggi
Tapi kurang mendapat perhatian dari orang lain.
Tak ramai kawan2 selain kawan di tempat kerja
dan mungkin hanya ada kawan2 di laman sosial yang setakat menyapa sekali sekala

Jadi dia menggunakan cara2 begini untuk
menunjuk kan dia juga layak diberi perhatian.
Bagi yang sudi melayan mungkin hanya mendengar sahaja cerita nya..
Tapi bagi yang tak suka jangan la
sesekali menghina dan menyindir..

Saya dulu pun pernah ada kawan2 macam ni..
sampai ada yang  mengata kawan sekerja saya tu di  belakang...."tak padan dengan rupa.."

Paling kejam ada yang tanya..

"Tapi kenapa kau tak cantik pun..?"

sekian...

Comments

  1. saya pun pernah ada kawan macma ni..tp dia pangkat kakak.. kami layankan je..tapi tak sampai hati kata macam tu...kak tak kurus juga pun.. sebab masa tu dia bercerita ttg kurs la badan dia sekian-2...

    layankan je.. janji tak melebih-lebih kan...

    ReplyDelete
  2. hahaha ada.... ada ramai macam ni. Eh tapi kan, my brother dulu suka ejek bila I tepek2 mask kat muka, tu belum I promote lagi, baru tepek untuk diri sendiri jer... dia suka cakap tak cantik pun sibuk nak melawa... i just jawab.. sebab tak cantik laaa aku kena melawa. errr masalah yakin diri ker saya ni? atau adakah saya sudah lari dari topik ni? hahahaha

    ReplyDelete
  3. Ia mengingatkan saya kpd bekas Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia yg berbadan gempal (wanita) yg pernah nasihatkan rakyat Malaysia jaga pemakanan dan selalu bersenam bagi mengelakkan obesiti... Memang lawak..

    ReplyDelete
  4. Sama jgk macam salesgirl yg jual produk kecantikantapi muka sendiri berkerak... hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …