TAPI KENAPA KAU TAK CANTIK PUN ?

Assalamualaikum...




Pernah ada tak kawan2 korang yang suka perasan cantik??
mesti lah ada..kan??
Tak sekarang ,dulu mesti ada..
tak dulu ,akan datang mesti akan jumpa.
heheh

Tanpa kita minta dia pun dengan yakin
bercerita produk apa dia pakai untuk nampak segar..
Ditambah dengan tips2 kecantikan ..
cara solekan..dan sebagainya...
sedangkan kita tengok dia tu tak la cantik,bergaya..
nampak biasa2 saja..
ada jerawat,kulit kering..muka pun tak la putih melepak gebu,mulus.
heheh



Orang macam ni sebenarnya dia punya tahap keyakinan tu sangt tinggi
Tapi kurang mendapat perhatian dari orang lain.
Tak ramai kawan2 selain kawan di tempat kerja
dan mungkin hanya ada kawan2 di laman sosial yang setakat menyapa sekali sekala

Jadi dia menggunakan cara2 begini untuk
menunjuk kan dia juga layak diberi perhatian.
Bagi yang sudi melayan mungkin hanya mendengar sahaja cerita nya..
Tapi bagi yang tak suka jangan la
sesekali menghina dan menyindir..

Saya dulu pun pernah ada kawan2 macam ni..
sampai ada yang  mengata kawan sekerja saya tu di  belakang...."tak padan dengan rupa.."

Paling kejam ada yang tanya..

"Tapi kenapa kau tak cantik pun..?"

sekian...

Post a comment

7 Comments

  1. saya pun pernah ada kawan macma ni..tp dia pangkat kakak.. kami layankan je..tapi tak sampai hati kata macam tu...kak tak kurus juga pun.. sebab masa tu dia bercerita ttg kurs la badan dia sekian-2...

    layankan je.. janji tak melebih-lebih kan...

    ReplyDelete
  2. hahaha ada.... ada ramai macam ni. Eh tapi kan, my brother dulu suka ejek bila I tepek2 mask kat muka, tu belum I promote lagi, baru tepek untuk diri sendiri jer... dia suka cakap tak cantik pun sibuk nak melawa... i just jawab.. sebab tak cantik laaa aku kena melawa. errr masalah yakin diri ker saya ni? atau adakah saya sudah lari dari topik ni? hahahaha

    ReplyDelete
  3. Ia mengingatkan saya kpd bekas Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia yg berbadan gempal (wanita) yg pernah nasihatkan rakyat Malaysia jaga pemakanan dan selalu bersenam bagi mengelakkan obesiti... Memang lawak..

    ReplyDelete
  4. Sama jgk macam salesgirl yg jual produk kecantikantapi muka sendiri berkerak... hehe.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)