Skip to main content

PUNGGUNG BESAR TANDA WANITA BIJAK

Assalamualaikum...


Selain dari payudara ,punggung juga sering menjadi perhatian dan daya penarik bagi seorang wanita.Tak dinafikan lelaki memang gemar dan tertarik kepada wanita yang bentuk badan nya seperti jam pasir.Ukuran dada dan punggungnya sama besar dan mempunyai pinggang yang kecil.Jika anda mempunyai bentuk badan seperti ini alangkah beruntung nya kerana selain menjadi daya penarik,ia juga menandakan anda adalah seorang wanita yang bijak..



Kajian yang dilakukan oleh sebuah Universities of Pittsburgh kepada hampir 16000 wanita  mendapati mereka yyang berpunggung besar mempunyai gaya hidup yang sihat.Ianya menjelaskan  punggung wanita yang besar ,mempunyai lemak yang sihat dikenali sebagai asid lemak omega 3.







Asid lemak Omega 3 penting kerana berperanan untuk pertumbuhan serta kesihatan otak yang berfungsi untuk menyerap dan memahami maklumat dengan lebih maksima.


Selain itu  kajian ini juga  membuktikan bahawa anak yang lahir dari wanita dengan bentuk tubuh seperti ini juga memiliki tahap kebijaksanaan  yang tinggi. Sebab pertumbuhan otak mereka ketika di dalam kandungan akan lebih maksima

sekian..

Comments

  1. kalau bole nak punggung kecik2 solid jek.. senang cari jeans.. puas buat squad tak mengecil jugak punggung.. geram..

    ReplyDelete
  2. Kena selalu buat scout ni....;-)

    ReplyDelete
  3. Akk xkisah sgt pinggul beso..tp xsuka buah dada beso...hahaahha..n lg satu akk xsuka akk punya atas beso dr bawah..bahu berisi..tu yg nk kurus tp malas nk diet

    ReplyDelete
  4. sokong entri ni..opsss..erkk..apa-apalah..rajin pulok depa dok kaji benda-benda macam ni eh...hahahha...

    ReplyDelete
  5. serius..akak malu tgk wanita yg punya pinggul xxl tp pakai baju singkat,seluar sendat...

    ReplyDelete
  6. Err.. Takkan kajian tu nak kata, tahap kebijaksaan seseorang wanita terletak pada tahap kebesaran pinggulnya? Hehe

    ReplyDelete
  7. kdg2 bila bontot besar susah nak cari suor..pinggang kecik, tp punggung besar..hehe..mcm x caye ade kaitan punggung dgn kebijaksanaan..hahah

    ReplyDelete
  8. errr ni nak cakap boleh... pasti ke ni? hik hik hik...

    ReplyDelete
  9. cuma masalahnya nak cari saiz seluar tu yg sukar. body mcm kim kardashian mmg cantik!

    ReplyDelete
  10. Salam. Hee 'naiss bodi' begitu.

    ReplyDelete
  11. erkk...No comment :))

    ReplyDelete
  12. Kajian itu tak pula ceritakan bagaimana punggung besar boleh mempenagaruhi otak menjadi besar. Tapi kata orang tua-tua wanita punggung besar mudah beranak...

    ReplyDelete
  13. kami sekeluarga mmg berketurunan pinggul besar. dah keturunan anak mami, mcmni la. hehehe

    ReplyDelete
  14. lpas ni semua lelaki dok tengok wanita bijak jela... hahahaha

    ReplyDelete
  15. hik3..tetiba nk ngaku.."iye sy punggung bsr"..hihi

    ReplyDelete
  16. salam k.diana..

    tetiba nk mengaku ada punggung besar.. hahahahahahaha...
    *abaikan* :p

    ReplyDelete
  17. kalau leh nak sedang2 je..hehe..tapi Allah dah bagi sempurna terima je la besar..kekadang segan gak

    ReplyDelete
  18. Hahaha, Diana nikan... Baru semalam rasanya saya baca kat sini tentang wanita yang gemuk lepas kahwin dan sebab kenapa jadi gemuk :D

    Yang ada ukuran dada dan punggung yang besar serta pinggang yang ramping ni selalunya Brazilian women. Itu kata HD tau...

    ReplyDelete
  19. Kalau dahi besar macam mana pulak sis? Hahah

    ReplyDelete
  20. Saya x bijak lah ni..
    Sebab sebaliknya.

    ReplyDelete
  21. ohhhhhh. fakta yang menarik. hihih

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …