Skip to main content

PILOT INI BERDEPAN HUKUMAN AKIBAT SELFIE

Assalamualaikum..



Juruterbang pun insan biasa..
punya keinginan jugak untuk selfie di tempat kerja..heheh..
Bagi Sahil Arora 34 tahun dia dikenali sebagai star dikalangan rakan2 nya
kerana suka bergambar malah tingkah nya itu
kadang2 kurang disenangi rakan lain kerana ianya dilakukan ketika bertugas.






Sahil kerap bergambar dengan beberapa orang yang terkenal
ketika didalam pesawat termasuk bersama pelakon terkenal Shahrukh Khan
dan akibatnya dia dikenakan tindakan disiplin oleh pihak atasan.


Juruterbang yang bertugas di Jet Airways ini dianggap lalai ketika menjalankan tugas
dan boleh mengundang bahaya kepada penumpang lain.
Sahil pada mula nya memberi alasan cuma selfie
ketika pesawat tidak bergerak
namun alasan nya tidak diterima kerana banyak gambar2 dia menyalahi etika kerjanya.
Malah gambar seorang lelaki tua duduk di kerusi juruterbang
menampak kan Sahil menyalahgunakan jawatan yang dipegang,


Sahil mungkin akan berdepan dengan hukuman
lesen juruterbangnya  nya akan dibatalkan.

Melihat pada gambar-gambar nya mungkin
penumpang sedikit sebanyak kan hilang kepercayaan
untuk menaiki pesawat.

Mungkin dia begitu mencintai kerjayanya
sampai sambil kerja pun nak selfie..heheh


sekian..


Comments

  1. huhu...
    sekarang bkn juruterbang je..sesiapa pon kan..doktor..nurse y tgh kerja pon ade.. hehe

    ReplyDelete
  2. ambil gambar biar kena pada tempatnya..

    ReplyDelete
  3. Sabar jelah.. suka sangat berselfie sampai jadi gini. Sian pada dia pun ada. Agaknya dia tak sedar apa yang dibuatnya tu membahayakan kerjayanya..

    ReplyDelete
  4. Asalam Ha kan dah kena, bergambar tu di tempat yang sesuai..tak pernah Etuza nampak ada acar bergambar dalamkapal terbang di kalanga anak2 kapal, mereka laya kita dengan baik..di Malaysia. Tempat lain ha ni lah jadinya

    ReplyDelete
  5. Asalam Ha kan dah kena, bergambar tu di tempat yang sesuai..tak pernah Etuza nampak ada acar bergambar dalamkapal terbang di kalanga anak2 kapal, mereka laya kita dengan baik..di Malaysia. Tempat lain ha ni lah jadinya

    ReplyDelete
  6. Hihi....ni baru betul kemaruk selfie....
    Tengok tempat le bro lain kali nam selfie punnn

    ReplyDelete
  7. mmg serius boleh kategori lalai jugak ni

    ReplyDelete
  8. kan dah kne tarik lesen juru terbang. mhl tu klo nak ambil lesen juruterbang kalo privte.. hurmm nasib bdnlah sebb salah sendirikan..

    ReplyDelete
  9. Owh kesian, tp mmg lah hilang sikit kepercayaan...pilot yg xselfie pun aku gigil nak naik fligt, apetah lagi yg cmni..hihihi~

    ReplyDelete
  10. tak pasal je... memang kesian sangat cenggini...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …