Skip to main content

PILOT INI BERDEPAN HUKUMAN AKIBAT SELFIE

Assalamualaikum..



Juruterbang pun insan biasa..
punya keinginan jugak untuk selfie di tempat kerja..heheh..
Bagi Sahil Arora 34 tahun dia dikenali sebagai star dikalangan rakan2 nya
kerana suka bergambar malah tingkah nya itu
kadang2 kurang disenangi rakan lain kerana ianya dilakukan ketika bertugas.






Sahil kerap bergambar dengan beberapa orang yang terkenal
ketika didalam pesawat termasuk bersama pelakon terkenal Shahrukh Khan
dan akibatnya dia dikenakan tindakan disiplin oleh pihak atasan.


Juruterbang yang bertugas di Jet Airways ini dianggap lalai ketika menjalankan tugas
dan boleh mengundang bahaya kepada penumpang lain.
Sahil pada mula nya memberi alasan cuma selfie
ketika pesawat tidak bergerak
namun alasan nya tidak diterima kerana banyak gambar2 dia menyalahi etika kerjanya.
Malah gambar seorang lelaki tua duduk di kerusi juruterbang
menampak kan Sahil menyalahgunakan jawatan yang dipegang,


Sahil mungkin akan berdepan dengan hukuman
lesen juruterbangnya  nya akan dibatalkan.

Melihat pada gambar-gambar nya mungkin
penumpang sedikit sebanyak kan hilang kepercayaan
untuk menaiki pesawat.

Mungkin dia begitu mencintai kerjayanya
sampai sambil kerja pun nak selfie..heheh


sekian..


Comments

  1. huhu...
    sekarang bkn juruterbang je..sesiapa pon kan..doktor..nurse y tgh kerja pon ade.. hehe

    ReplyDelete
  2. ambil gambar biar kena pada tempatnya..

    ReplyDelete
  3. Sabar jelah.. suka sangat berselfie sampai jadi gini. Sian pada dia pun ada. Agaknya dia tak sedar apa yang dibuatnya tu membahayakan kerjayanya..

    ReplyDelete
  4. Asalam Ha kan dah kena, bergambar tu di tempat yang sesuai..tak pernah Etuza nampak ada acar bergambar dalamkapal terbang di kalanga anak2 kapal, mereka laya kita dengan baik..di Malaysia. Tempat lain ha ni lah jadinya

    ReplyDelete
  5. Asalam Ha kan dah kena, bergambar tu di tempat yang sesuai..tak pernah Etuza nampak ada acar bergambar dalamkapal terbang di kalanga anak2 kapal, mereka laya kita dengan baik..di Malaysia. Tempat lain ha ni lah jadinya

    ReplyDelete
  6. Hihi....ni baru betul kemaruk selfie....
    Tengok tempat le bro lain kali nam selfie punnn

    ReplyDelete
  7. mmg serius boleh kategori lalai jugak ni

    ReplyDelete
  8. kan dah kne tarik lesen juru terbang. mhl tu klo nak ambil lesen juruterbang kalo privte.. hurmm nasib bdnlah sebb salah sendirikan..

    ReplyDelete
  9. Owh kesian, tp mmg lah hilang sikit kepercayaan...pilot yg xselfie pun aku gigil nak naik fligt, apetah lagi yg cmni..hihihi~

    ReplyDelete
  10. tak pasal je... memang kesian sangat cenggini...

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …