Skip to main content

NEGARA-NEGARA DENGAN HARGA MINYAK PALING RENDAH DIDUNIA

Assalamualaikum,,,

Bila saya  tulis tentang kawan saya tadi saya terfikir pulak nak buat entry ini.
memang ramai yang dah tahu tapi ada juga yang belum tahu tentang 
negara-negara yang mempunyai nilai harga minyak paling rendah di dunia.




10-United Arab Emirates(UAE) 
 harga petrol  Rm0.00369  seliter

9. Mesir
 Harga petrol- RM. 0.00082/ liter.

8. Bahrain
 harga petrol  Rm0.00069 / liter.

7. Qatar
harga petrol Rm.0.00056/ liter.

6. Kuwait
harga petrol  Rm0.00054/ liter.

5. Arab Saudi
harga petrol  Rm. 0.00031/ liter.



4. Iran
harga petrol  Rm. 0.00028 / liter

3. Nigeria
harga petrol  Rm. 0.00026 / liter.

2. Turkmenistan
harga petrol  Rm. 0.00020/ liter.

1. Venezuela
harga petrol Rm. 0.00013 / liter.

Bestnya kalau kat sini harga murah macam ni..kan??
memang tetiap minggu la balik kampung..
lepas tu makan angin je kerja nya..hehehe.

sekian...

Comments

  1. bahagia.... tak ada la nak merana macam kat sini.. uhuhhu

    ReplyDelete
  2. bestnya ia la mereka pengeluar minyak

    ReplyDelete
  3. Mcmane diorang blh dapat rege mcm ni ye?

    ReplyDelete
  4. Ni bukan dah rege bawah syiling lagi dah..ni dah rege jamban dah ni...sgt luar biasa murahnye..

    ReplyDelete
  5. Bukan diorg negara pgeluar minyak ke

    ReplyDelete
  6. Wow venezuela...besar mata tengok. Syoknya!
    Kita pun pengeluar minyak jugak. Tapi kenapa....? Why??

    ReplyDelete
  7. kat sana memang dok dlm lombong minyak.

    ReplyDelete
  8. Minyak banyak kat negara mereka. Dah guna pun tak habis-habis. Dah import pun ada lagi. So turun harga sampai macam tak percaya. Kita kenalah redha harga minyak kat sini. Tadi baca paper nampak harga minyak turun 20sen. Ingatkan RON95 rupanya RON97 pulak...

    ReplyDelete
  9. haah kita pengeluar minyak
    ada negeri lansung tak dapat rasa royalti minyak negeri mereka
    kya hua?

    ReplyDelete
  10. kt mesir, diorg still guna myk 92..95 x byk...97 jarang2

    ReplyDelete
  11. Negara lombong minyak. Xley nak kata apa la. .kita yg turun pon ron97.bila tah ron95

    ReplyDelete
  12. Kalaulah kat Malaysia macam nie, memang banyak barang dapat dibeli nie. Heheh.

    ReplyDelete
  13. kalau macam punya murah tak perlu risau pasal duit minyak kan..jimat betul

    ReplyDelete
  14. Salam, pergh mmg bahagia hidup aku klw harga minyak serendah itu...lega terus rasa hati dan kepala otak ni haa..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …