Skip to main content

NAK TAK KENTUT ANDA BERBAU SEPERTI COKLAT?

Assalamualaikum..



Seuju tak klau saya kata tujuan kita tahan kentut
sebab tak mau orang terbau ,bauan yang kurang menenangkan itu??
hahhaah...apa kena tetiba tanya pasal kentut nih??
nak cerita pasal kentut la..

Saya terbaca  di huffingtonpost tentang kentut yang boleh menjadi wangi.
Menarik ni..lepas ni boleh la saya kentut dimana2 macam menyemburr perfume .
ahahhaha..kan??

Pil yang sebesar jari ini berupaya menukar bau kentut
seharum wangian coklat.nak ..Tak percaya??
 Christian Poincheval, lelaki berusia 65 tahun  dan berasal
dari Gesvres, Perancis mencipta pil hebat ini.


Dia mendapat ilham mencipta pil ini ketika suatu masa dulu dia dan kawan2 nya
makan disebuah restoran.Akibat makan terlalu banyak mereka
terkentut dan baunya  membuatkan mereka sukar hendak bernafas
malah mengganggu orang lain di meja sebelah.
dari situ lah dia mendapat idea untuk menghasil kan pil ini.

Pil ini berupaya mengurangkan jumlah gas didalam usus.
Bahan2 yang digunakan untuk menghasilkan pil ini adalah
seperti rumpai laut,koko,jintan dan billberry.

Ada video tentang pil ni tapi saya tak boleh nak letak pulak..eh!boleh pulak.heheh
sekian..

Comments

  1. gigihkan kan tokwan ni pi buat pil tu..ihiks ^_^

    ReplyDelete
  2. jangan nanti kang rmai sondol cium bontot tu sudah... bau coklat kater nyeeeee hahaha.

    ReplyDelete
  3. kang mengidam nak mam coklat plak.hahah

    ReplyDelete
  4. amboi siap ad pil lg tu... ckp pasal kentut teringt plk kt uni, member yg suka dok blas kentut.. yehaaaa

    ReplyDelete
  5. Haha.ada juga benda macam gini .

    ReplyDelete
  6. hahahha hadoi tersedak tau.... macam ni pun ada... tapi best jugak kan??

    ReplyDelete
  7. Uikkkkk.....lepas ni kentut dlm keta adalah digalakkan...ahakz

    ReplyDelete
  8. Wow!!!!
    unique hahahhahahahahah
    And lawak sikit.
    Tapi mcm best je ekeke

    ReplyDelete
  9. mcm2 la org skrg ni dok fikir...

    ReplyDelete
  10. Lawakla tok janggut ni, mcm2 sbb kntut je

    ReplyDelete
  11. ha ha ha ada-ada saje omputeh ni tau.
    pelik!

    ReplyDelete
  12. Salam...hahahaha...hebat! tak terkata apa, mcm speechless pulak...hahaha

    ReplyDelete
  13. Ada juga gaya gini? Kalau dah kentut bau coklat, saya rasa tak rela pulak nak makan real coklat. Asyik teringat pil kentut ni aje!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …