Friday, 28 November 2014

NAK TAK KENTUT ANDA BERBAU SEPERTI COKLAT?

Assalamualaikum..



Seuju tak klau saya kata tujuan kita tahan kentut
sebab tak mau orang terbau ,bauan yang kurang menenangkan itu??
hahhaah...apa kena tetiba tanya pasal kentut nih??
nak cerita pasal kentut la..

Saya terbaca  di huffingtonpost tentang kentut yang boleh menjadi wangi.
Menarik ni..lepas ni boleh la saya kentut dimana2 macam menyemburr perfume .
ahahhaha..kan??

Pil yang sebesar jari ini berupaya menukar bau kentut
seharum wangian coklat.nak ..Tak percaya??
 Christian Poincheval, lelaki berusia 65 tahun  dan berasal
dari Gesvres, Perancis mencipta pil hebat ini.


Dia mendapat ilham mencipta pil ini ketika suatu masa dulu dia dan kawan2 nya
makan disebuah restoran.Akibat makan terlalu banyak mereka
terkentut dan baunya  membuatkan mereka sukar hendak bernafas
malah mengganggu orang lain di meja sebelah.
dari situ lah dia mendapat idea untuk menghasil kan pil ini.

Pil ini berupaya mengurangkan jumlah gas didalam usus.
Bahan2 yang digunakan untuk menghasilkan pil ini adalah
seperti rumpai laut,koko,jintan dan billberry.

Ada video tentang pil ni tapi saya tak boleh nak letak pulak..eh!boleh pulak.heheh
sekian..

16 comments:

  1. gigihkan kan tokwan ni pi buat pil tu..ihiks ^_^

    ReplyDelete
  2. jangan nanti kang rmai sondol cium bontot tu sudah... bau coklat kater nyeeeee hahaha.

    ReplyDelete
  3. kang mengidam nak mam coklat plak.hahah

    ReplyDelete
  4. amboi siap ad pil lg tu... ckp pasal kentut teringt plk kt uni, member yg suka dok blas kentut.. yehaaaa

    ReplyDelete
  5. Haha.ada juga benda macam gini .

    ReplyDelete
  6. hahahha hadoi tersedak tau.... macam ni pun ada... tapi best jugak kan??

    ReplyDelete
  7. Uikkkkk.....lepas ni kentut dlm keta adalah digalakkan...ahakz

    ReplyDelete
  8. Wow!!!!
    unique hahahhahahahahah
    And lawak sikit.
    Tapi mcm best je ekeke

    ReplyDelete
  9. Lawakla tok janggut ni, mcm2 sbb kntut je

    ReplyDelete
  10. ha ha ha ada-ada saje omputeh ni tau.
    pelik!

    ReplyDelete
  11. Salam...hahahaha...hebat! tak terkata apa, mcm speechless pulak...hahaha

    ReplyDelete
  12. Ada juga gaya gini? Kalau dah kentut bau coklat, saya rasa tak rela pulak nak makan real coklat. Asyik teringat pil kentut ni aje!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();