Skip to main content

MIKHAIL:NAMPAK MACAM PEREMPUAN....TAPI...

Assalamualaikum...

Pi mana2 semua orang ingat dia perempuan..
heheh..


Rupa je macam perempuan..
tapi ganas nya..Ya Allah...
garang nya tuhan je yang tahu..
kakak ni sampai tiap2 hari kena tarik rambut la..
kena cubit la..



Tapi lepas kakak menangis dia pujuk balik..
heheh..
apa yang kakak main semua dia nak..


Tengok ni..
sibuk nak main dengan kawan2 kakak..
sampai tak nampak dia di sebalik gelngsor tu..
halus je..
heheh..
sekian...

Comments

  1. Comel jer Mikhail...patutla orang ingatkan gugirl ;)

    ReplyDelete
  2. Teringat anak nombor 5 saya masa kecil dulu rupa macam perempuan juga. Mak dia pula tak bagi gunting rambut, rambut panjang disimpan hingga ke bahu (bila nak sekolah rendah baru gunting pendek). Sekali tu kami pernah pergi satu supermarket, ada seorang wanita tu nak beli baju untuk anak perempuannya, tapi kerana anaknya tak ikut dia panggil anak saya untuk cuba baju yang nak dibeli kepada anak perempuannya: "Kakak..kakak.." dia panggil anak lelaki saya, "Cuba tengok baju ni, muat tak..".

    Bila saya beritau "kakak" yang dipanggilnya itu sebenarnya lelaki, dia ketawa besar....

    ReplyDelete
  3. ni kalau dapat adik lagi , mesti gegurl... eh eh... terjadi bidan lak kat sini... rambut dia cantik curyly la kak diana... sukeeeee

    ReplyDelete
  4. anak2 saudara saya pun sama.. hehe.. yang lelaki, mcm perempuan.. yang perempuan mcm lelaki...

    ReplyDelete
  5. hihihi, rambut dia kot, cer buat macam rambut awal ashaari.. konfem kenal boboi.. hihi..

    Mama Niza

    ReplyDelete
  6. sebab rambut n mata dia kot kak...ni dah besar mesti hensem..hehe

    ReplyDelete
  7. Rambutnya stail pempuan hhehe..comel

    ReplyDelete
  8. Salam, hahaha a'ah lah, haluss saje, xnmpk dpd jauh :D

    ReplyDelete
  9. Salam, hahaha a'ah lah, haluss saje, xnmpk dpd jauh :D

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum

    Biasa tu ... anak perempuan mamawana masa kecil dlu disangka lelaki..yg lelaki puloks disangka perempuan.. hehe. Dah besar masing2 ada identiti dan ciarasa tersendiri. Tetap Sado, macho dan Sikakak yg ayu.

    ReplyDelete
  11. Dia main gelongsor yang tinggi tu, ke?

    ReplyDelete
  12. amboiii...garangnye mikhail..sian kakak maisara..hihi..tp pandai plak pujuk blk tuuu..
    rambut tu yg wat nmpk mcm pmpuan kot kak..

    ReplyDelete
  13. gaya rambut kot nampak macam gegurl tu..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …