KHUSNUL KHOTIMAH- OPICK

Assalamualaikum...

Pernah saya berbual dengan sorang kawan yang bergelar Ustaz dulu,
dia kata kalau kita tak mahu hanyut dalam maksiat,
atau terleka,lalai dalam ibadah kita kena banyak dengar lagu2 ketuhanan..
Itu salah satu caranya lah.
Dengar lagu2 yang buat kita kenang dosa2 lama kita
dan bertekad tak mahu ulanginya lagi..

Ada banyak lagi cara lain tapi ini antara cara yang mudah.
Lumrah la manusia ni suka pada hiburan.
kadang2 tu bila dengar lagu cinta mendayu2 kita jadi lupa pada Allah.
Asyik ingat kekasih je.
Tapi bila dengar lagu-lagu ketuhanan yang merdu ,merayu2 Allah yang satu,
akan buat kita lebih cintakan Dia..
meh kita dengar lagu sedap pagi nih..

KHUSNUL KHOTIMAH- OPICK


Terangkanlah.. terangkanlah..
jiwa yang berkabut langkah penuh dosa
bila masa telah tiada
kereta kencana datang tiba-tiba

airmata dalam luka tak merubah ceritanya
hanya hening dan berjuta tanya
dalam resah dalam pasrah

terangkanlah.. terangkanlah..
hati yang mengeluh saat hilang arah
detik waktu yang memburu
detik yang tak pernah kembali padaMu

terangilah.. terangilah..
bimbing kami dalam langkah
ampunilah.. maafkanlah..
dosa hidup sebelum di akhir masa

ya Allah biha ya Allah biha
ya Allah bi khusnul khotimah
ya Allah biha ya Allah biha
ya Allah bi khusnul khotimah

sekian..

Post a comment

10 Comments

  1. good moning
    singgah pagi
    hari ini baru masuk keja
    sory x sempat nk komen

    ReplyDelete
  2. semoga husnul khotimah milik kita

    ReplyDelete
  3. Kadang2 pikir salah masa lalu yg pernah buat kita jadi lalai ,terua jadi xsedap hati n tkut. Huhi

    ReplyDelete
  4. opick punya suara memang sedaplah
    boleh menangis sama kalau dia menyanyi

    ReplyDelete
  5. so true..lagi-lagi bila dengar yang suara syahdu macam opick dan Nazrey Raihan.dari berhibur kosong kan..

    ReplyDelete
  6. Suka baca lirik lagu nie. Makna dye begitu mendalam bagi saya.

    ReplyDelete
  7. Dah mula minat lagi Opick ni. Kalau dengar lagu-lagu ketuhanan ni kita rasa diri lebih kerdil, tetiba rasa sedih semacam.

    ReplyDelete
  8. salam k.diana..
    cma sendiri pun sukakan hiburan..
    huhu..tapi bila kita mendekati lagu2 berunsur islamik mcm ni sebenarnya lagi buat kita berlapang dada memikirkan.. siapa kita suatu hari nanti...

    ReplyDelete
  9. Lagu opick memang semua menyentuh kelerbussss... :)

    ''Tiada duka yang abadi didunia...''

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)