Skip to main content

KECEWA DENGAN AISKRIM INI....

Assalamualaikum....

Kelmarin ..
Balik je dari beli barang dapur kat tesco terus masuk kan semua barang basah dalam peti sejuk..
Kena susun balik ayam, daging kat bahagian sejuk beku tu.
alih punya alih...
Nampak sebekas kecik aiskrim ni...
yahooo...boleh makan aiskrim jap lagi..
cepat2 masuk kan lauk ..kemas2..dah siap..
boleh la makan aiskrim....


Tak sabar dah ni...
buka je penutup  aiskrim tu.....
....
....


Cis!!!!! Ni mesti keja si Maisara..
tak habis2 dengan eksperimen dia..
sampai tertipu ibu..
huhu...



Sekian,,,

Comments

  1. Hahahaaa...
    Dia buat eksperiment apa tu? Nampak ada duit syiling..ais batu..

    ReplyDelete
  2. Eksperimen apa ka itu Kak, alahai trtipu plak sbr ye kak

    ReplyDelete
  3. lah??? bijak betul maisara yek..patut dia letak air sedap sikit..

    ReplyDelete
  4. hahaha.... gempak je.. mama tengok gambar je tekak dah teringin..

    ReplyDelete
  5. Apa yg maisara cuba buat tu? Nak tau jgk pasla experiment dia.

    ReplyDelete
  6. Haha......tertipu mama dia .....siap ada duit seposen ....upah kena tipu haha

    ReplyDelete
  7. Err siap ada syiling lg tu

    ReplyDelete
  8. makcik di sini pun tertipu hhahahah

    ReplyDelete
  9. Experiment apa yg maisara buat tu?

    ReplyDelete
  10. Haha.. makanan kegemaran ya.. gelak ibu tengok ni..

    ReplyDelete
  11. Hahaha, Maisara tengah buat eksperimen apa ni? Siap ada syiling dalam ais tu lagi. Kesian ibu tau, Maisara. Dah teruja sangat nak makan aiskrim matkool rupa-rupanya tertipu. Nasib baik takda batu belah batu bertangkup berdekatan kan!

    ReplyDelete
  12. Salam, hahahha..kesian betul...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …