Skip to main content

JANGAN LAH BUANG MASA SAYA

Assalamualaikum,,
awak!!

Saya ni kan...
kalau ada yang kata tak de duit nak iklan kan product jualan nya kat blog saya ni, saya ok je..kalau betul2 nak ,saya tak payah ambik bayaran pun..

Tapi..bila awak bersungguh2 nak bayar dan siap berjanji nak bayar, saya pegang la kata2 awak tu..Saya nanti2 kan la jugak janji awak yang bila terjual je barang ni awak nak bayar komisen nya pada saya..itu seperti yang kita janji..kan??

Malang nya, awak cuma buang masa saya je melayan awak yang janji itu ini.kan bagus kalau awal2 hari tu kita jimat kan masa dengan "ok..tak payah bayar.ianya percuma.." habis cerita.tak de sesi bagi no akaun, bagi no telefon..buang masa saya tau .

sekian...

Comments

  1. sabar ja la.. lepas ni xpyh berurusan lagi

    ReplyDelete
  2. Ni lah susah kalau berurusan dengan mereka yang mengambil kesempatan sahaja. huhu

    ReplyDelete
  3. Salam, bila aku letakkan diri di tempat penjual, haiih..kenapalah wujud frasa 'customer always right'...hai kak, lama xsinggah sini (n_n)

    ReplyDelete
  4. Ckp x serupa bikinla tu kan Kak, btl2 buang mass akak je

    ReplyDelete
  5. Kata pepatah Melayu: "Kerbau dipegang pada tali, manusia dipegang pada janji". Maknanya manusia yang tidak berpegang pada janji lebih teruk daripada kerbau....

    ReplyDelete
  6. setiap perbuatan kita Allah byr cash ... sabar .

    ReplyDelete
  7. kalau tak pandai pegang janji. jangan berjanji (:

    ReplyDelete
  8. Ermmm..janganlah berjanji kalau takmo tepati.

    ReplyDelete
  9. Sampainya hati dia buat awak macam tu kan..

    ReplyDelete
  10. sabar kak..
    memang susah berurusan ngan org cmni..

    ReplyDelete
  11. Haih...ade jgk org mcm tu ya? Berjanji. Sy plg tkut nak berjanji...

    ReplyDelete
  12. Biasalah ......namanya pun manusia DR.....ada jujur ada tidak....

    ReplyDelete
  13. kalau janji tu biar ditepati lah kan.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…