Skip to main content

GENG BIKERS MACAM BABI KELAPARAN

Assalamualaikum...

Biar gambar berbicara..



huhu..Geng2 bikers..cer komen sikit!!

sekian,,,

Comments

  1. Nak cakap pun tak berani gak. Yang paling buruk pun mat rempit kot. Yang bikers satu geng nie biasanya Cik Iman tengok selalu buat kebajikan kat dalam TV. Tak tau la perangai diorang macam mana kat luar tu.

    ReplyDelete
  2. mama dari tadi berada di highway dalam perjalanan pindah.. banyak jugak jumpa bikers ni.. tapi, takde lah dorang perangai macam yang dinyatakan..

    terkedu jugak baca benda ni kat fb semalam...

    ReplyDelete
  3. Selalu join geng2 bikers... Takde la pulak kitorg perangai cam gini.....
    Abg ni kalau nak join geng bikers cakap je la......
    Hehehhhehee...
    Tapi bile baca ni mendidih jugak....
    Jangan sebab geng2 ntah mane yang dia jumpe....
    Habis semua bikers nak dilabel gitu.....
    Ini kurang ajar name dia!

    ReplyDelete
  4. kasarnya. tapi setakat jumpa geng bikers, xde pulak gitu. salam kenal.

    ReplyDelete
  5. terase abg2 bikers . tp ade betulnya jugak kot

    ReplyDelete
  6. Mungkin segelintir jak kot sebab saya tak kenal sangat ngan abam2 bikers kecuali ex saya dulu tapi saya tak pernah tengok dye konvoi so saya tak taulah.

    ReplyDelete
  7. Sikap individu tu sendiri yg mencorakkan perangai..tak kisah geng ape pun kot

    ReplyDelete
  8. kot ye pon, tak elok samakan orang dgn xxx tu..huhu

    ReplyDelete
  9. Ya ke mereka macam tu? Tapi umpamakan mereka macam babi kelaparan tu macam terlampau sangat. Memang tak berapa sedap nak dengar.

    ReplyDelete
  10. Salam, hahaha amek kau~ geng bikers..kau ingat kau ramai, kau boleh buat sesuka hati~~~ eh2 tetiba aku tersokong org yg marah tu pulak :p

    ReplyDelete
  11. Salam, hahaha amek kau~ geng bikers..kau ingat kau ramai, kau boleh buat sesuka hati~~~ eh2 tetiba aku tersokong org yg marah tu pulak :p

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …