Skip to main content

BETUL KE DATO ALIFF SYUKRI TERLAJAK LARIS PERNAH BUAT PEMBEDAHAN PLASTIK??

Assalamualaikum..

Dok belek2 gambar kat IG Dato Aliff Syukri ni 
tiba2 nampak gambar yang muka dia berbalut
kat hidung tu...
katanya itu gambar masa dia kemalangan jalan raya beberapa tahun lepas..


Dari kemalangan itu lah dia cuba menghasilkan produk 
yang berkesan untuk memulihkan kulit wajah..


Tapi ada yang tak percaya..
Diaorang kata tak nampak macam kemalangan pun..tapi nampak macam buat pembedahan plastik untuk betulkan hidung..

Ye ke??
tak pandai nak telek2 hidung orang ni..
cer awak tengok..
beza sangat ke hidung dulu dengan sekarang???

dahulu(umur 18 tahun)

sekarang...




nampak macam sama je..
kalau betul dia buat hidung pun buat rugi duit je
sebab tak de beza pun hidung dulu dan sekarang
...hehe..ataupun saya yang tak pandai tengok???hahahah

sekian...

Comments

  1. tau jugak sebab eksiden... tu yang terpaksa buat pembedahan...

    ReplyDelete
  2. macam sama je..gambar masa 18 tahun pun dah nampak yang dia memang dah hensem , tak payah kalut nak bedah apa pun..huhu

    ReplyDelete
  3. Dia masuk hero remaja ke? Mmg henseng dia ni. Sesuai la jadi duta produk sendiri. Cuma karektor yg dia create dalam terlajak laris tu memang annoying gile suara dia. haha.

    ReplyDelete
  4. Salam singgah sini sis...tapi nampak macam sama jer kan...dah hidung dia memang mancung pun...

    ReplyDelete
  5. Rasanya dia pun tak hingin tukar hidung, hidungnya dah sempurna dan elok pun. Warna kulit pun tak perlu tukar, dah molek sangat. Cuma yang mungkin perlu ditukar ialah suaranya...:)

    ReplyDelete
  6. Tak taulah pulak saya tentang benda nie. Tapi kalau betul dye eksiden, bolehkan?

    ReplyDelete
  7. Saya tengok sama je hidungnya dulu dan sekarang. Nanti jap, biar saya lebih details lagi, saya ukur dengan pembaris ek ^_^

    Dia ni kalau tengok handsome orangnya tapi bab jadi model ala-ala Azwan ni memang tak suka betul. Meluat pun ada. Sayanglah muka lawa-lawa gini jadi gitu!

    ReplyDelete
  8. tu la pasal . hahaa sama je tngok

    ReplyDelete
  9. same je hidungnye.. pandai2 je org nie buat cerita kan kak diana..huhu

    ReplyDelete
  10. Mmg betul laa eksiden....muka dato remuk...so mmg patut laa kalau dato nak buat pembedahan plastik....bukan saje2 nak buat muka baru....kalau kene kat korang muka remuk sbb eksiden mesti korang pon buat jugak....akai ada ka

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …