Skip to main content

APA SALAH DIA DENGAN KITA?

Assalamualaikum...

Ada satu masa kita rasa dia lah yang baik..
dia menghiburkan..
Dia menyentuh perasaaan...



tapi bila satu masa..

Orang berkata yang buruk2 tentang dia..
tentang kisah silam nya..
tentang peribadinya...

Kita mula mencemuh nya..
Kita korek gali segala latar belakang nya..
hanya untuk tahu dia siapa..
Walaupun kita tahu itu cerita lama..


Dan kita tanam terus rasa benci kita padanya..
Sedangkan kita tak tahu apa salah dia pada kita.
kalau di cari gali pun memang tidak ada.
Itu urusan dia dengan si dia..
urusan dia dengan  Pencipta..
bukan dengan kita..


"Tak tahu la.tapi memang benci sangat kat dia.."

Nak tahu kenapa???
Itu bermakna ada penyakit hati dalam hati kita..
Berubat la...
eh!Bertaubat la..


sekian...

Comments

  1. jangan pandang masa silam orang tapi lihatlah dia yang sekkarang :)

    ReplyDelete
  2. kena berubat gak tu..ubat hati. :D

    ReplyDelete
  3. Saya bermuhasabah...
    Tak mahu bercerita tentang artis lagi...
    Bukan apa..kalau betul, ia mengumpat...kalau salah, ia fitnah..

    ReplyDelete
  4. Penyakit yg sendiri kena cari penawarnya..

    ReplyDelete
  5. penyakit yg sendiri kena ubt tu.. hehe orng len xley nak ubtkn..

    ReplyDelete
  6. ehehehehe.ni kes penyakit baca forum lah ni.hish sy xnk baca forum dah.

    ReplyDelete
  7. Salam,ya i got it! sebelum ni sy mmg benci dgn neelofa, sy kutuk2 dia..yelah dah lah seksi, dedah sana-sini..tup2 dia dah pakai tudung..dosa sy mengata dia xtau camne nak minta maaf...sejak tu lah, sy diamkan je psl artis..dan start dpd tu sy mula terfikir, better doakan diorang..sbb once diorang dah berubah jd kebaikan, dosa kita mengata tu cam tergantung..isk :'(

    ReplyDelete
  8. fasha ka tue..nmpk chubby ckit dia

    ReplyDelete
  9. masa kisah silamnya, memang sha rasa meluat aje... tapi lama2... terfikir... ehhh... kita ada masa silam gak peee.... so for what nak tengok buruk orang lama2 kan??

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …