Skip to main content

ABBY ABADI DI LAMAR DI INSTAGRAM

Assalamualaikum...

Antara selebriti yang sentiasa ada kontrovesi..
siapa lagi kalau bukan Abby Abadi..kan??
Sejak beberapa minggu lalu ramai yang perasan dengan gambar seorang lelaki di laman instagram selebriti ini.
Lelaki yang di kenali sebagai Jai ini kerap berbalas komen bersama Abby dilaman IG masing masing


Menurut Abby, Jai adalah seorang wartawan yang akan membantunya menerbitkan sebuah buku ..
Dia juga kerap beberapa kali memuji2 Jai sebagai seorang lelaki yang sangat baik.

Apa yang mengejutkan pengikut2 instagram Abby apabila Jai secara terus terang melamar Abby dilaman instgram nya .


"Saya nak lamar awak @abby_abadi112 setuju...senaskah Al-Quran saya berikan sebagai tanda"



Ramai yang mendoakan semoga Abby bertemu dengan jodoh yang baik kali ni.
Tapi ada juga yang tak suka dan mengganggap Abby sebagai wanita yang tak tahu malu kerana kerap meluahkan perasaan nya pada lelaki yang mendekatinya.

Kesian kat dia sebenarnya..
dia pun wanita biasa yang teringin untuk disayangi..
tak salah pun kalau dia nak kawen lagi dan 
suka pada lelaki yang dia rasakan baik..kan??

Tak kan sebab dia pernah kawen beberapa kali
Terus tak boleh suka pada lelaki..kan??
Berbalik pada lamaran Jai,
rasa2 Abby Abadi terima tak??
Nampak romantik pulak..heheheh


Sekian..


Comments

  1. ada baca dekt insta abby smlm...
    mmg ramai pon yg doakan sis..

    hehe.. semoga dipermudahkan untuk abby memilih..

    ReplyDelete
  2. moga kebahagiaan menjadi milik dia..;)

    ReplyDelete
  3. kalau betul semoga beliau berkekalan la hendaknye..

    ReplyDelete
  4. kalau betul Jai tu nak kat Abby, harap dia bersungguh la kan, tak rock la lamar kat insta..hehe.yup, dia wanita biasa, kita sape nak judge dia kan..

    ReplyDelete
  5. Salam, haha agak romantik dan berani di situ, sama2 kita tggu jawapan dp Abby...ni bakal masuk Melodi ni weekend nnati, hehe~

    ReplyDelete
  6. Terima ajelah Aby.....Kali ni carilah yg betul betul ikhlas kerana Allah....kan DR...moga berbahagia hendaknya

    ReplyDelete
  7. Bab Abby Abadi ni saya tak tahulah nak kata apa. Mula-mula dulu rasa simpati sangat, lama-lama dah hilang rasa simpatinya. Maybe dia ni tak perlu heboh-heboh hal macam ni lagi.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …