Skip to main content

RAMAI YANG TAK SUKA KALAU ANDA BUAT BEGINI DI DALAM KAPAL TERBANG

Assalamualaikum...



Korang pernah tak naik kapal terbang lepas tu  nampak ada penumpang yang macam nak kena lempang sebab tabiat mereka yang tak boleh diterima?selalunya kalau tempat duduk belakang tu warga asing yang memang kurang adab mungkin korang akan jumpa manusia2 macam ni..:-








gantung je la kaki tu pakai tali..heheh


siap bawak potty..eii..



gantung selagi boleh..ingat ni bilik dia ke??


sekian..

Comments

  1. pernah kena baru2 ni..
    ada kat entry ni http://zazaabdullatif.blogspot.com/2014/09/welcome-to-kuching.html

    ReplyDelete
  2. biadap kan? hehh kt wayg pn ada gak spesis kaki panjang gini...kita tgh khusyuk lyn movie tetibe kerusi bergoyang² rs tersepak² dari belakang...grrr

    ReplyDelete
  3. lin mmg sensitif bab kaki ni.. nampak sangat tak beradap. nasib dalam gmbr tu suma mat salleh ye.

    ReplyDelete
  4. tak penah naik kapal terbang, tak tahu
    tapi kalau naik bas memang ada rasa gini =)

    ReplyDelete
  5. betul la..sangat memanaskan hati..kadang2 masa tgk wayang pun jadi..

    salam perkenalan

    jemput ke blog nana

    :)

    ReplyDelete
  6. dalam bas pon leh jadik cmni. mcm xbradab je gitu. haih

    ReplyDelete
  7. Dalam bas , dalam wayang .. Saya dh penah kena.. Geram rasanya

    ReplyDelete
  8. Simpati dengan mereka yang kaki terlebih panjang tu... maklumlah mereka itu macam OKU juga kerana mempunyai kaki terlebih panjang dan hiperaktif....

    ReplyDelete
  9. org kita pun ada juga yg mcmtu....ada yg main game x mute sound saje nak bg org dgr ..buat bising....rasa nak cepuk jer..haha

    ReplyDelete
  10. lawak la haha . memang nak kene lestik kai tu

    ReplyDelete
  11. Naik bas pun kadang-kadang kena mcmni. Memang tak selesa!

    ReplyDelete
  12. bukan dlm kapaterbang jer, lam bas pun ada.

    ReplyDelete
  13. Penah jugak kena macam ni...dalam bas, masa tgk wayang

    ReplyDelete
  14. slm... diana... haha rs cm selekeh je kot jmpa org cm tu hehe

    anyway lmenye x singgah sini... la ni br sempat fuhhh rindunye nk blogwalking cm dulu2...

    hrp2 smuanya sihat =)

    ReplyDelete
  15. pernah kena juga, erm..tahan hati geram.. sabar je la...haha

    ReplyDelete
  16. naik flight tak pernah kena lagi tapi naik bas pernah kena

    ReplyDelete
  17. Setakat naik kapal terbang x pernah kena lagi...tapi kalau naik bas selalu kena...huhu..

    ReplyDelete
  18. Pernah kena dengan budak kecil. Dia main tendang-tendang sambil nangis. Memang menguji kesabaran -_-"

    ReplyDelete
  19. manusia ni memang macam2 ragamnyer

    ReplyDelete
  20. Eeiii... memang tak tahan kalau diperlakukan begini tau. Si pembuat tu tak tahu ke dia kurang adab. Tapi kalau orang takda adab, bukan dia tahu punkan...

    ReplyDelete
  21. tak pernah kene
    tapi pernah npk lahh
    dlm bus ng dalm pggung wayang pon..
    ishhh mane adab tah

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…