Skip to main content

KUCING COMEL INI BERTUGAS DI KLINIK

Assalamualaikum...



Klinik la tempat paling malas sekali orang nak pergi..
kalau pergi pun sebab terpaksa..nak ambik ubat,dan
nak beli surat cuti sakit..ekekek..




Tapi ada satu klinik kesihatan tradisional di China ni yang mesti ramai suka pergi..
Sebab yang bertugas kat dalam tu adalah seekor kucing yang comel.
Dia bukan nurse atau doktor tapi dia sebagai bantal
untuk pesakit meletak kan tangan ketika doktor
memeriksa denyut nadi pesakit.


pesakit kena berada dalam keadan tenang dan selesa
waktu doktor nak periksa nadi .
jadi kucing ni juga bukan saja boleh jadi bantal
malah dia juga sebagai penenang untuk pesakit.hehehhe


comel la awak ni...!!
Mungkin yang takut dan geli  dengan kucing tak boleh masuk klinik ni.


sekian..

Comments

  1. Sebijik cam Garfield hhhehe..penakut kucing x blh dtg cne

    ReplyDelete
  2. comelnya..kalau ade kat malaysia nak pergi klinik ni je..

    ReplyDelete
  3. Salam, hahaha best gila...masa mula2 baca dia jadik bantal tu, aku igt jd bantal alas kepala..hahaha rupanya alas tangan je..idea best!! aku suka kucing!! aku kena pergi klinik ni! yargh! yargh!!

    ReplyDelete
  4. Warnanya macam warna kucing jantan yang mnjadi buah hati anak-anak saya di rumah....

    ReplyDelete
  5. comelnya kak. klo sy mesti picit2 kucing tu. sporting pulak dia.

    ReplyDelete
  6. kucing ni kira bekerja jugak lah kan..
    nasib baik awak ni comel wahai kucing

    ReplyDelete
  7. Kucing doktor le tu agaknya hihi.....
    Betullah DR okje pun tak suka gi klinik, takutttt

    ReplyDelete
  8. macam2 ya... tapi lawalah kucing ni, kalau saya bukan sebab takut kucing tak boleh pergi ke klinik ni, tapi takut anak-anak akan geram dan tarik bulu kucing ni!!

    ReplyDelete
  9. Sedap peluk kucing mcm tu hehee.. geram tengok.. :)

    ReplyDelete
  10. Alamak, saya memang tak pergilah kat klinik cam ni kalau ada satu di Malaysia. Kucing dekat pun saya dah lari inikan pulak nak suruh letak tangan atas badan kucing. Auw!

    ReplyDelete
  11. amboihh . balik umah kurap tangan . alergik ngan kucing . huhuu

    ReplyDelete
  12. Alahai selesanya.... gebu bulu kucing tu.. Makin normal la nadi deno kalau tangan atas kucing tu.. haha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …