Tuesday, 21 October 2014

KENAPA ISTERI ANDA MENIPU??

Assalamualaikum..

Orang kata lelaki tak suka membaca,..jadi kita tulis ringkas2 je..
kenapa isteri anda suka menipu??



1-sebab dia sayangkan anda
Ada sesetenagh perkara yang isteri tak mahu berkongsi dengan anda kerana dia akut kehilangan anda atau takut anda akan terluka.

2-Dia tahu anda tak boleh dibawa berbincang.
Apabila setiap perbincangan berakhir dengan pergaduhan adakalanya isteri akan merahsiakan hal2 penting yang anda rasa anda perlu tahu.

3-Anda tak suka kan perubahan
Sejak sekian lama lelaki percaya mereka perlu mempunyai pendirian yang tetap dan sikap ini kadangkala buat isteri makan hati.Sedangkan isteri juga mempunyai keinginan untuk perkara2 yang anda tidak anda persetujui.

4-Dia takut pada anda
Jika sebelum ini anda pernah berkasar kepada nya tidak mustahil isteri anda akan kerap menipu anda.

5-Anda tak pernah menyokong isteri anda.
Isteri juga mempunyai impian dan ada tindakan isteri anda memerlukan anda untuk menyokong nya.namun jika setiap apa yang dilakukan isteri anda hanya berakhir dengan bantahan,isteri mungkin akan melakukan apa yang diingini dibelakang pengetahuan anda.



6-Anda tidak pernah mempercayainya
Setiap apa yang isteri katakan anda tidak pernah mempercayainya.jadi untuk apa lagi dia berkata benar.lebih baik dia menipu kerana pandangan anda padanya tetap sama.

7-Anda meletak kan terlalu tinggi harapan pada nya.
Berilah kebebasan pada isteri dalam sesetenagh perkara mengikut kemampuan nya.jangan terlalu berharap sedangkan isteri tidak mampu melakukan nya..kadang2 sikap ini juga akan membuatkan isteri mengambil kesempatan..


sekian...


16 comments:

  1. Saya setuju dengan No.1 dan 2 tu. Yalah kadang tu kita rasa macam perkara remeh tak perlu diberitahu. Ataupun kalau perkara tu boleh jadi kita suami isteri bergaduh. Tapi ada juga isteri yang tak boleh sembunyikan semua benda daripada suami macam saya. Sembunyi hasil belian tu biasalah ^_^

    ReplyDelete
  2. kadang2..menipu untuk melindungi..leh camtu

    ReplyDelete
  3. Haah.kdg2 akk beli barang selalu pun dia bising..esp online..hahahah..so apalagas..sorok jela..hahaha

    ReplyDelete
  4. Yg no 2 tu setuju sangat DR.....dpd kita akan menyesal lepas kitb bagi tau dia eloknya kita diam aje haha....

    ReplyDelete
  5. no 2 3 5 tu ada jugak kebenarannya kak. even kita sehati sejiwa, kengkdg ada part yg kita tahu apa resultnya, so kita decide utk tipu sunat.

    ReplyDelete
  6. setuju dengan semua point.. so kalau taknak perempuan menipu sila lah ada tolak ansur :D

    ReplyDelete
  7. Salam singgah petang sis....setuju juga dengan no1 dan no2...hehe...menipu untuk kebaikkan bersama...hehe...

    ReplyDelete
  8. Suami juga mempunyai alasan yg sama seperti yg ditulis Diana itu untuk menipu isteri mereka (tapi bukan sayalah.... saya tak pernah menipu, hehehehe). Sebab tu ada suami kawin lebih dari satu, bila mati baru isteri-isterinya tahu. Itu kes tak nak menyakitkan hati isterilah tu..

    ReplyDelete
  9. ada kalanya kena menipu tapi lbh kpd muslihat untuk kebaikan kan nak elak sesuatu perkara jadi lbh serius ...

    ReplyDelete
  10. Setuju. Alasan paling tepat sekali yang nomo 2. Selalu sangat saya tipu bf saya gara2 alasan nomo 2.

    ReplyDelete
  11. Salam, wahhh~ ok tp part lelaki tak suka membace tu betul :D

    ReplyDelete
  12. Apepun sebagai isteri kena jujur :)

    ReplyDelete
  13. Antara suami isteri kenalah jujur

    ReplyDelete
  14. biasa tak menipu, tengok keadaan
    tapi no 2 tu memang pernah buat

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();