Skip to main content

KENAPA ISTERI ANDA MENIPU??

Assalamualaikum..

Orang kata lelaki tak suka membaca,..jadi kita tulis ringkas2 je..
kenapa isteri anda suka menipu??



1-sebab dia sayangkan anda
Ada sesetenagh perkara yang isteri tak mahu berkongsi dengan anda kerana dia akut kehilangan anda atau takut anda akan terluka.

2-Dia tahu anda tak boleh dibawa berbincang.
Apabila setiap perbincangan berakhir dengan pergaduhan adakalanya isteri akan merahsiakan hal2 penting yang anda rasa anda perlu tahu.

3-Anda tak suka kan perubahan
Sejak sekian lama lelaki percaya mereka perlu mempunyai pendirian yang tetap dan sikap ini kadangkala buat isteri makan hati.Sedangkan isteri juga mempunyai keinginan untuk perkara2 yang anda tidak anda persetujui.

4-Dia takut pada anda
Jika sebelum ini anda pernah berkasar kepada nya tidak mustahil isteri anda akan kerap menipu anda.

5-Anda tak pernah menyokong isteri anda.
Isteri juga mempunyai impian dan ada tindakan isteri anda memerlukan anda untuk menyokong nya.namun jika setiap apa yang dilakukan isteri anda hanya berakhir dengan bantahan,isteri mungkin akan melakukan apa yang diingini dibelakang pengetahuan anda.



6-Anda tidak pernah mempercayainya
Setiap apa yang isteri katakan anda tidak pernah mempercayainya.jadi untuk apa lagi dia berkata benar.lebih baik dia menipu kerana pandangan anda padanya tetap sama.

7-Anda meletak kan terlalu tinggi harapan pada nya.
Berilah kebebasan pada isteri dalam sesetenagh perkara mengikut kemampuan nya.jangan terlalu berharap sedangkan isteri tidak mampu melakukan nya..kadang2 sikap ini juga akan membuatkan isteri mengambil kesempatan..


sekian...


Comments

  1. Saya setuju dengan No.1 dan 2 tu. Yalah kadang tu kita rasa macam perkara remeh tak perlu diberitahu. Ataupun kalau perkara tu boleh jadi kita suami isteri bergaduh. Tapi ada juga isteri yang tak boleh sembunyikan semua benda daripada suami macam saya. Sembunyi hasil belian tu biasalah ^_^

    ReplyDelete
  2. kadang2..menipu untuk melindungi..leh camtu

    ReplyDelete
  3. Haah.kdg2 akk beli barang selalu pun dia bising..esp online..hahahah..so apalagas..sorok jela..hahaha

    ReplyDelete
  4. Yg no 2 tu setuju sangat DR.....dpd kita akan menyesal lepas kitb bagi tau dia eloknya kita diam aje haha....

    ReplyDelete
  5. no 2 3 5 tu ada jugak kebenarannya kak. even kita sehati sejiwa, kengkdg ada part yg kita tahu apa resultnya, so kita decide utk tipu sunat.

    ReplyDelete
  6. setuju dengan semua point.. so kalau taknak perempuan menipu sila lah ada tolak ansur :D

    ReplyDelete
  7. Salam singgah petang sis....setuju juga dengan no1 dan no2...hehe...menipu untuk kebaikkan bersama...hehe...

    ReplyDelete
  8. Suami juga mempunyai alasan yg sama seperti yg ditulis Diana itu untuk menipu isteri mereka (tapi bukan sayalah.... saya tak pernah menipu, hehehehe). Sebab tu ada suami kawin lebih dari satu, bila mati baru isteri-isterinya tahu. Itu kes tak nak menyakitkan hati isterilah tu..

    ReplyDelete
  9. ada kalanya kena menipu tapi lbh kpd muslihat untuk kebaikan kan nak elak sesuatu perkara jadi lbh serius ...

    ReplyDelete
  10. Setuju. Alasan paling tepat sekali yang nomo 2. Selalu sangat saya tipu bf saya gara2 alasan nomo 2.

    ReplyDelete
  11. Salam, wahhh~ ok tp part lelaki tak suka membace tu betul :D

    ReplyDelete
  12. Apepun sebagai isteri kena jujur :)

    ReplyDelete
  13. Antara suami isteri kenalah jujur

    ReplyDelete
  14. biasa tak menipu, tengok keadaan
    tapi no 2 tu memang pernah buat

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …