Skip to main content

INI LAH 30 PERKARA YANG SELALU BERMAIN DIFIKIRAN KITA SEBELUM TIDUR

Assalamualaikum...

Dayang Deno


Tadi pi blog deno nampak entry nak tidur dia tu..Biasa la..kan,bila nak tidur tu mula la nak pikir macam2 ..ingat kat kekasih la..nak balas dendam kat jiran la..macam2..jadi jom tengok 30 perkara yang kita akan fikir sebelum tidur..

1-"Eh..aku dah kunci pintu ke belum tadi..nak pi check la.."

2-"sekarang dah jam 1.09 minit.kena bangun jam 6.maknanya tidur 5 jam je la..."

3."Bunyi apa kat luar tu?"

4."tak de apa2 la..kucing je kot..."

5."kalau la tetiba hantu melintas depan ni?"

6."ergh..seram sejuk je rasa nih..."

7."baik aku selimut tutup mata.."

8."Awat rasa seram lain macam dah ni?"

9."mesti esok ngantuk giler kat opis."

10."kalau hantu melintas depan ni ,aku buat tak nampak je la.."

11."handphone kena letak dekat2 sikit."

12."pagi2 esok nak check blog la.."

13."sementara nak lelap buka la facebbok kejap"

14."ada notification..eh,dia like gambar aku ni..like balik la gambar dia."

15."tadi dah set alarm ke belum ye..?"

16."la..lupa lak nak balas email.balas sekarang la.."

17."eh..apa benda yang cuit2 kaki ni.."

18."ermm..plastik kena kipas angin rupanya."

19. "Balik kerja esok nak kemas bilk la.."

20."Diaorang semua dah tidur ke belum?"

21."aih..kena pejam mata nih..."

22." baru jam 2.00..cerita apa kat tv waktu ni ye?"

23."Entah2 ada orang tengok tv kat luar."

24."erm..selimut ni patut kena beli baru dah ni.."

25."adoi..macam salah posisi tidur je ni.nak lelap tak boleh"

26."dah jam 2 lebih pun tak tidur lagi ni..nak buat apa lagi ni"

27."lapar nya perut?"

28."pagi esok nak makan apa ye?"

29."beli je la,nak masak macam tak sempat je.tidur pun lewat"

30.tak leh jadi ni..kena pejam mata rapat2.kosongkan fikiran dan tidur."

sekian..

Comments

  1. makan ayam beli tadi pon best gak ni . g dapur jap la

    ReplyDelete
  2. Haha...selalunya takleh tdo sbb anak2 yg kejutkan...sorang dtg mintak..mama...nak nini...sorang lagi dtg plak...mama..nak nii...last2 pening xleh tido..hahaha..

    ReplyDelete
  3. Hahahha.. Saya pon cmatue gk kalau susah nk tdo

    ReplyDelete
  4. mlm td tdo x lena. mungkin penangan teh tarik. sampaijam 2.30 pagi mata terkebil2 x blh tdo. jam 3.00 pagi kucing meraung2 minta dibukakan pintu. baru je nak terlelap.

    ReplyDelete
  5. Untuk pasangan yg dah berkahwin, 3 soalan ini seperti membawa maksud tersendiri:

    17."eh..apa benda yang cuit2 kaki ni.." (pasangan sebelah yg cuit!)
    20."Dia orang semua dah tidur ke belum?" (takut diganggu..)
    26."dah jam 2 lebih pun tak tidur lagi ni..nak buat apa lagi ni" (tentu ada benda boleh buat..)

    ReplyDelete
  6. Hhaa mcm2 plak yg d fikirin kan sblm tido kan hihiji

    ReplyDelete
  7. Yang nombor dua tu mmg tiap2 malam rasa duk pikir.. haha..

    ReplyDelete
  8. kadang dah masuk bilik tido katakanlah pukul 12am, pukul 2am baru terlelap... niat nak tido pukul 12am, tapi kalut mikior benda lain... hahaha

    ReplyDelete
  9. Slalu fikirkan perkara yg no1,2,12 dan no30...hehe...tapi paling selalu tu yang no1...hehe...

    ReplyDelete
  10. Hihi... kakak tak adalah macam tu Dee. Kalau kakak dah letak kepala atas bantal, tarik selimut terus ajelah tak fikir lain. Baca-baca apa yg patut terus zzz.....

    ReplyDelete
  11. sis selalu check pintu depan belakang dah kunci ke belum . delete email yg berderet masuk sambil berbaring ... kekadang teringat x bf ... awwww

    ReplyDelete
  12. hah nak balas dendam kat jiran?? ehee
    sekarang ni sebelum tidur, akak mesti berdoa banyak2 nak jumpa arwah ibu dalam mimpi..kalau dpat jumpa kat sana kelak, alangkah besar rahmat-Nya.

    ReplyDelete
  13. Hahaha...memang betul pon. Macam2 yg difikirkan sebelum tido.

    ReplyDelete
  14. Okje pulak antaranya....esok nak buat entri apa pulak yek..hihi

    ReplyDelete
  15. saya fikir loan kete saya lulus ke idak :P

    ReplyDelete
  16. Betul, Diana. Masa nak tidur tulah macam-macam yang nak difikirkan. Mana nak kosongkan fikiran. Memanglah tak boleh nak lelap. Sebab itu saya suka tengok TV sampai tertidur tak pun baca majalah atau buku cerita sampai kena hempap buku. Tak sempat nak fikir macam tu ^_^

    ReplyDelete
  17. Bila banyak fikir memang susah nak tidur kan

    ReplyDelete
  18. Banyaklah. Tang bila pulak nak tido. Hahah.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …