Skip to main content

GAMBAR PELAKON AEDY ASHRAF BERSAMA KEKASIHNYA

Assalamualaikum..

Dah besar dah budak ni..kan??
dah ada kekasih dah pun.hehehe..
pelakon Aedy Ashraf ni kalau dulu yang kita tengok,
belakon je mesti pegang watak budak2 sekolah..kan??
tapi sekarang ni dah besar panjang pun..
Watak hero tak pernah  la tengok..kan??
 walaupun muka dia boleh la nak kata kacak jugak..
Mungkin kalau ada jambang2 ,janggut sikit boleh la jadi hero..ekekek


Dulu pernah jugak la terbaca yang dia ni agak sosial jugak..
beberapa tahun lalu la..
sekarang dah umur 21 ni mungkin baik sikit dah kot.hehe.
lagipun sekarang dah ada kekasih kena la tunjuk diri tu matang..kan??
jom tengok gambar2 Aedy Ashraf dengan kekasih nya yang cantik manis nih..


Nama gadis cantik ni Mimi.
Artis ke???entah la..Rasanya dia model je..




kalau petang2 isnin sampai khamis tu boleh la tengok drama lakonan 
Aedy Ashraf bersama Elfira Loy dalam ''separuh Jiwa ku "
di tv3 jam 4 petang.

sekian..


Comments

  1. oooo kenal kenal kenal, tapi tak pernah tau nama, bujang dah dia...

    ReplyDelete
  2. pelakon dlm drama jam 4 petang tu, watak emir. misai dia cam lawak sikit. nampak kurang sesuai dgn usianya/wajah mudanya. cantik pompuan tu

    ReplyDelete
  3. Muka masa kecik dgn beso xjauh beza, bkn ke crte tu dh pernah main kt tv9....;-/

    ReplyDelete
  4. dalam drama tu ending dia jadi gila.. masa budak2 dia berlakon film tentang bulan.. budak2 pompuan dalam filem tu pun masing2 dah jadi bini orang...

    ReplyDelete
  5. dah besar dah dia erk..bagus la dah ada awek...kurang sosial skit kot...

    ReplyDelete
  6. ooo..dia ni...nama tak tau..tengok muka baru kenal.

    ReplyDelete
  7. alahai gambo terlentok2 gitu, ehee

    ReplyDelete
  8. ooo..namanya edy....adik elfira eh

    ReplyDelete
  9. dah 21 tahun ye
    tapi muka still cam budak-budak kan?

    ReplyDelete
  10. Nama tak tahu tapi memang kenallah pelakon ni. Memang dia terkenal sebagai pelakon kanak-kanakkan. Dah besar panjang rupanya. Dah ada girlfriend pulak tu. Rasa macam baru je menonton drama masa zaman dia kecil-kecil.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …