Skip to main content

5 MIMPI YANG BERMAKNA ANDA AKAN MENDAPAT DUIT

Assalamualaikum...



Ssiapa la yang tak suka duit.
kerana duit ramai yag jadi gila.
kadang2 dok sorang2 pun bercakap dalam hati..
"tak dak ka sapa2 nak mai bagi duit kat aku ni..?"
Apa bertuah sangat ke awak tu sampai orang datang tak semena2
hanya sebab nak bagi duit??hahaah..

Mimpi yang paling best sekali adalah mimpi duit.
tapi mengikut sesetengah orang2 tua ada petanda yang hadir dalam mimpi
menandakan kita akan mendapat duit.
nak tahu mimpi apa?:-

1-Mimpi durian jatuh
Mungkin sebab tu la ada pribahasa "Durian Runtuh".jika
bermimpi durian jatuh itu bermakna awak akan dpat duit.



2-Mimpi menangis dengan kuat
kebanyakan dari kita mesti tak suka mimpi macam ni..kan?
kadang2 sampai terbawa2 hingga sedar.Mungkin mimpi ni memberi gambaran kesedihan yang
awak alami akan berakhir dengan kegembiraan.


3-Mimpi dukung kanak-kanak lelaki
Mungkin seperti orang dulu2 suka menganggap mendapat anak lelaki bagaikan satu tuah.
maka kerana itu orang2 tua merasakan mimpi mendukung kanak-kanak lelaki
bermakna anda akan mendapat rezeki terpijak.



4-mimpi jumpa hantu
Ini satu lagi mimpi yang paling tidak digemari semua orang.
Tak tahu la apa kaitan nya hantu dengan duit
mungkin ianya berkaitan dengan orang yang berani sahaja yang
akan mendapat kejayaan..


5-Mimpi bersalin
Melahirkan anak bermakna rezeki.
mungkin kerana itu lah ada orang tua yang menganggap mimpi melahirkan
anak bermakna akan mendapat duit dan segala
hajat nya akan tercapai.

Apa pun mimpi kita ,tak boleh la kita hanya berharap dan percaya pada mimpi.
berdoa lah pada Allah dan berushalah untuk mencapai impian .Ini hanya mitos
dan cuma cakap2 orang-orang tua dahulu.

sekian..





Comments

  1. amin , harap2 la mimpi salah satu malam ni . .

    ReplyDelete
  2. nory kalau nak dapat duit/rezeki mesti sebelum tu akan mimpi bagi kucing makan, takpon kucing comel datang masuk kat rumah...selang beberapa hari mesti ada rezeki yang masuk...alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. yg cik nor thu mimpi berkaitan air jer,,..thu rezeki datang,..:)

    ReplyDelete
  4. Penah mimpi nanges teresak2 tu, dan yg lain2 tu tak perasan plak..hehee

    ReplyDelete
  5. Betul ke? Mcm tipu jer..haha..

    ReplyDelete
  6. Xpernah lagi dpt mimpi camtu tu, lmbt la cikna nk kaya cmni,huhuu....;-)

    ReplyDelete
  7. Smlm baru mimpi menangis. Hehehehe! Duit-duit, dimana kau duit!

    ReplyDelete
  8. Salam, hahahaha okay aku rasa yg ke-4 tu paling kelakar, sbb kau ulaskan mcm movie..yg berani je dpt kejayaan ye kakkk..hihi funny..tp tulah, aku xpernah dpt lak mimpi2 camni..owh ye mimpi hantu pernah, tp xberani..tu yg xdpt duit tu gaknye~ (-_-')

    ReplyDelete
  9. jarang dapat ingat mimpi sendiri..kalau gitu camner..hoho..

    ReplyDelete
  10. mimpi sebagai peringatan tu...nape pulak takde dalam senarai..mimpi dihujani duit ek..rasa taknak bangun..

    ReplyDelete
  11. Mimpi kunci kepada keadaan rohani dan jiwa manusia.

    ReplyDelete
  12. Selalu mimpi nak beranak..mimpi hantu mimpi menangis..hehehe..semoga saya pun murah rezki..amin..

    ReplyDelete
  13. akak kasi details kat mimin kat mana ? mimin tak dapat .

    ReplyDelete
  14. Mimpi hantu tu tak nak. Huhu.

    ReplyDelete
  15. mimpi hujan pun org kata nak dpt rezeki..waallahualam!

    ReplyDelete
  16. Kalau pakar psikologi pula kata sebaliknya: hanya mereka yg selalu berfikir tentang duit saja akan bermimpi sesuatu yg ada hubungan dengan duit.
    Hujung tahun ini ramai yg dapat bonus. Berapa ramai yang bermimpi hantu atau buah durian sebelum dapat bonus? Asal jangan mimpi durian timpa kepala sudahlah....

    ReplyDelete
  17. Kalau pakar psikologi pula kata sebaliknya: hanya mereka yg selalu berfikir tentang duit saja akan bermimpi sesuatu yg ada hubungan dengan duit.
    Hujung tahun ini ramai yg dapat bonus. Berapa ramai yang bermimpi hantu atau buah durian sebelum dapat bonus? Asal jangan mimpi durian timpa kepala sudahlah....

    ReplyDelete
  18. jgn mimpi gigi patah atau dapat duit syilling .itu tandanya ada kematian org yg tersayang

    ReplyDelete
  19. As-salam diana..

    semoga mimpi2 indah kita akan menjadi kenyataan hendaknya.. insyaALLAH.. take care diana.. have a nice day! :)

    ReplyDelete
  20. Mimpi mainan tidur tp klu betul2 menjadi kenyataan kan best ... hehe

    ReplyDelete
  21. Apa apa sahaja kecuali mimpi hantu... huhuhu

    ReplyDelete
  22. Best pula cerita mimpi pasal hantu ni hehhehe...diana betul cakap diana, jgn bergantung harap pada mimpi...tp apa2 kita kena usaha kan...

    ReplyDelete
  23. Dah lama tak mimpi...tidur pon tak cukup..tak sempat mimpi dah terjaga..

    ReplyDelete
  24. takut la kalau mimpi hantu.. bila terjaga ssh nak tidur balik.. rupenye mimpi cm tu nak dpt duit yer...kalau jd kenyataan mmg best la.. tp mimpi mainan tidur jer..

    ReplyDelete
  25. Kakak ada terbaca satu buku kata mimpi melahirkan anak akan dpt beban.

    Entahlah Dee kita pun bukan pakar mimpi kan:)

    ReplyDelete
  26. ade orang tua cakap kalau mimpi air murah rezeki.. tapi mimpi kan mainan tidur.. hehe..

    ReplyDelete
  27. Kalau mimpi hantu, bangun2 mesti penat

    ReplyDelete
  28. Satu lagi kalau mimpi air ....air pun dikaitkan dengan rezeki

    ReplyDelete
  29. kalau saya, mimpi dapat ikan besar atau udang.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …