Skip to main content

INI YANG ANDA PERLU TAHU TENTANG SIKAT

Assalamualaikum..



selama ni tak ambik tahu pun..
pakai je mana yang rasa selesa..heheh..
kadang2 tu sikat saya pun saya buat sikat rambut Mikhail
hahahahh...asal boleh je kan..
jadi lepas ni kena tahu la jenis2 sikat dan
rambut macam mana yang sesuai untuk jenis2 sikat tu..

Oh..begitu rupanya...
sikat kutu je tak de kat dalam nih..heheh..
kalau sapa ada anak yang bersekolah tu
wajib ada sikat kutu kat rumah..kan?
Seminggu sekali kena buat pemeriksaan..
itu la penting nya sikat kutu..
tapi tak de pulak dalam senarai gambar ni..heheh

sekian..


Comments

  1. Main hentam jer memane sikat..haha..

    ReplyDelete
  2. info bagus...selaam ini pun pakai belasah saja. asalkan bersikat

    ReplyDelete
  3. Selama ini saya bersikat ikut dan saja. Yg mana dekat dengan tangan, itulah yg diambil.

    Satu fakta menarik mengenai sikat: di Indonesia berus gigi dipanggil sikat gigi....

    ReplyDelete
  4. gud info tntng sikat..
    tp dee jrg sikat rambut..hahaha...
    btw, salam perkenalan:)

    ReplyDelete
  5. Baru tau..den apa apa sikit pun sosah jo pakai

    ReplyDelete
  6. baru tahu.... deno bantai je sikat mana2... hihik

    ReplyDelete
  7. saya dulupun xpernah nk ambil tahu.. tapi bila sy alami masalah keguguran rambut yg terus terus p mangadu dgn kwn yg prnah kerja di selon barulah tahu penyebabnya.. salah atunya adalah penggunaan sikit rambut yg sesuai... huhuhu terus tukar sikat lepas 2.. btw info ni memg menarik.. hehehe singgah sambil tekan2 iklan.. :)

    ReplyDelete
  8. baru tahu... hahahha setiap jenis sikat ada kegunaan rupanya....

    ReplyDelete
  9. Okje belasah jer DR......hihi ....yg mana ada aje kat rumah tu. Kag rumah ni sikat hitam Rm10 henggit 10 batang jer hihi....lama tk beli sikat.
    Yer betul...sikat kutu mmg penting!

    ReplyDelete
  10. Salam, wahh baru ku tahu ade jenis2nya ya..ish3, selama ni sy guna multitasker saje, sikat bulat tu, tp jenis yg xde pemegang..hehe :p

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …