Skip to main content

8...8 LAGI....!

Assalamualaikum/...

Jom 2..bangun..
kita regang2 kan otot dulu..




8..8 lagi..
7,6.5.4.3.2.1 ..
pengsan...!
hahahha

Dula masa kecik kalau pagi2 tu selalu tengok 
kat tv rancangan 
bersenam pagi2..
siap ikut sekali buat..
tapi dah tua ni boleh tengok je la..
tengok sambil bergolek2 dpan tv..hhehehe


sekian...

Comments

  1. dah tua ni la nak kena buat!! haha..

    ReplyDelete
  2. btul2.. pagi2 dlu selalu ada rancangan senam..

    entry terkini...Pilihan botol susu anak

    ReplyDelete
  3. boleh buat camni if follow kelas yoga..tapi dgn cara mcmni mmg berkesan utk hilangkan lemak2 tepu..hehehe

    ReplyDelete
  4. tgk gmbr pun rasa mcm tak mampu nak wat.ekekek

    ReplyDelete
  5. Uhhhh..tetiba aje rasa nak buat senam robik ni haaa...

    ReplyDelete
  6. Hehe... kalau dulu memang sama je tonenya, 8, 8 lagi. Kalau sekarang ni memang tak larat nak bend bagai. Mahu berkeriut bunyi sendi pulak kang. So, sekarang kita tengok soal jawab agama jelah. Senang sambil terlentang sambil menonton. Hiks!

    ReplyDelete
  7. sy peknen..ade excuse kan..
    kekeke

    ReplyDelete
  8. alamak lentik nye badan.. kite gemuk.. hmmm

    ReplyDelete
  9. Ekeke saya pun. Kemain rajin ikut org kat tv senam zaman kecik2 skrg ni takda lah nk ikut. Suka kumpul lemak lg best

    ReplyDelete
  10. Tengok pun dah rasa tegang urat.
    Nk buat takat bahagian tgn bolh lah
    ?

    ReplyDelete
  11. Alamak ...jarang betul dah bersenam DR....baru baru ni bersenam ngan geng mommies kat taman....hire instructer best jugak tau...berpeluh seluruh badan, rasa turun 10kg jer hehe

    ReplyDelete
  12. uiks, dasat gila kot boleh topang badan dgn tangan macam tu! kagum2..

    ReplyDelete
  13. hahaha golek golek depan tv tu yang tak tahan tu.. tu kira senaman jugakkan..

    ReplyDelete
  14. Rasanya kalau buat camni memang dah berpeluh dah ni walau setempat je

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …