ZUL MUHAMMAD

SELEPAS RAYA....

Assalamualaikum....

Tu dia...
sakan aih cuti..
nak bagi sama naik dengan budak
sekolah punya cuti nih..
hahaha..

seminggu lebih dah ni tak update blog..
syok la raya sampai lupa kat blog..
Muka pun dah tumbuh jerawat ..
Mana tak nya..
sumbat macam2..yang berminyak,yang berkacang,yang ber coklat..
memang tak dak pantang langsung..

Lepas tu mula sibuk dok cari produk nak hilangkan jerawat,
produk nak kecik kan peha..
heheh..



raya kome macam mana?best ka?
dalam pada kita bersuka ria tu
jangan lupa jeling2 jiran tetangga kita tu..
mungkin ada yang  nak makan sehari sekali pun tak mampu..

Kita ni kadang2 sibuk nak tolong
negara luar,
sibuk nak derma kat orang tu orang ni..
tapi jiran sebelah rumah tak makan pun kita tak tau..

jangan kan jiran..
ada tu yang adik beradik dia sendiri susah
pun dia tak tahu..

pandang2 sama gajah depan mata ni ye...

sekian..

Post a comment

13 Comments

  1. Betul tu...jangan sampai 'kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan'...

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni musim orang makan sakan. Lepas tu mulalah pening fikir macam mana nak kecikkan balik apa yang patut.

    ReplyDelete
  3. Ramai yg teruja kerana di hujung Ramadan badan susut 2 kg lepas puasa sebulan, tapi belum pun masuk minggu kedua Syawal berat badan dah bertambah 4 kg, perut dah membuyut 2 inci, kena tebuk tali pinggang satu lubang lagi, hehehehe.....

    ReplyDelete
  4. Haah..setuju sngt tu..hehe

    Selamat hari raya sis..
    Maaf zahir batin

    ReplyDelete
  5. tula kan..lepas raya ni gelabah nak pantang macam2..huhu..
    betul tu utamankan saudara mara, jiran tetangga dalam bersedekah..

    ReplyDelete
  6. Salam aidil fitri diana..

    Tu lah, biasanya sibuk nk g bg kera kat hutan tu susu tp ank sedara kebulur tak perasan.

    ReplyDelete
  7. setuju sgt statement diana tu..:)

    ReplyDelete
  8. Mai pn pose sebulan tu pnyer la payah nk trun. Dpt trun 2kg. Tp masuk raya ke-2 dh naik 1kg!

    ReplyDelete
  9. salam. haha sy kuat makan raya ni..baju ofis pun terasa telebih kecik di badan :D

    ReplyDelete
  10. Hahaha, aku pun dah seminggu cuti, baru ngupdate belog~ raya tahun ni aku takde photoshoot..uhuk2..sedih xde gambar raye..bab makan pulak, hmm nyum~nyum~~ same lah cm ko kak~~ hahaha :p

    ReplyDelete
  11. lepas cuti raya mood cuti masih ada..huhu

    ReplyDelete
  12. selamat hari raya kak!! Sian akak kad raya kena lipat dek posmen... posmen pun satu .. suka lipat2.. kang lipat dia baru tahu

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)