Skip to main content

MAISARA MALAS NAK PERGI SEKOLAH

Assalamualaikum..

Sambil2 makan nasik tengahari tadi..
Maisara mula bercerita...

"ibu..sekarang ni kami rasa malas dah nak pergi sekolah.."

Ibu: kenapa pulak??

"boleh kata setiap hari cikgu rotan tangan kami..
kawan2 saja je nak kenakan kami..
diaorang tulis nama kami kat atas kertas..
kami tak jalan2 pun..
kami duduk diam dan baca buku je...
Tapi diaorang nak kena kan kami,diaorang tulis nama kami atas kertas..
bila cikgu masuk terus rotan tangan kami
sebab nama kami ada dalam senarai tu..
Bila kena rotan kawan2 gelak la kat kami.."

***********

Alahai cikgu...



sekian...

Comments

  1. Assalamualaikum kak diana. laa siannya anak. terus kena hukum tanpa usul periksa ye?

    ReplyDelete
  2. alahai.. maisara bising kot dalam kelas. kekekekeke

    ReplyDelete
  3. lor..sedihnye dengar..kawan2 tu pulak tak patut buat macam ni..ish2..

    ReplyDelete
  4. cam penah kena zaman sekolah dulu
    ada aje yang penaya kita
    biasa ketua darjah yang dengki, tapi dulu lah =)

    sian maisara
    dah tak sampai tak mahu pergi sekolah
    kena ambil tindakan juga ru

    ReplyDelete
  5. Ada jugak budak jahat camtu. Sesuka hati tulis sbb khianat kat kwn. Sian maisara.. Cikgu mmg jenis percaya bulat2 pun satu hal jugak

    ReplyDelete
  6. ckp kt cikgu ang..see you in court...!!!!

    ReplyDelete
  7. sian maisara..xwat pape pun kene tulis nama..kejamnye cikgu..rotan2 tanpa usul periksa..

    ReplyDelete
  8. diana, kes mcm ni selalu buat parent serba salah tapi geram. ada kawan saya, anak dia kena buli dgn kawan2 kat skolah, then kwn saya tu mintak tolong cikgu tgk2 kan. tetibe bila dlm kelas, cikgu tu plak boikot anak dia sbb katanya kuat mengadu.

    ReplyDelete
  9. arap cikgu periksa betol dlu.jgnla main pukul.naya ja

    ReplyDelete
  10. Alahai kesiannya. Susah kadang-kadang bila jadi hal begini. Anak saya pun menurut je kata kawan-kawan. Lepas tu bergaduh, tak bertegur sapa. Nak ngadu kat cikgu, cikgu pun tak layan. Kita yang mendengar ni pun tak tahu nak tunjuk reaksi macamana. Asal tak memudaratkan anak, oklah. Kalau tidak, memang kena serang cikgu kelas tu nanti. Hahaha.

    ReplyDelete
  11. kesian maisara jadi mangsa..cikgu pun kenalah siasat kot

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …