Advertisement

MAISARA MALAS NAK PERGI SEKOLAH

Assalamualaikum..

Sambil2 makan nasik tengahari tadi..
Maisara mula bercerita...

"ibu..sekarang ni kami rasa malas dah nak pergi sekolah.."

Ibu: kenapa pulak??

"boleh kata setiap hari cikgu rotan tangan kami..
kawan2 saja je nak kenakan kami..
diaorang tulis nama kami kat atas kertas..
kami tak jalan2 pun..
kami duduk diam dan baca buku je...
Tapi diaorang nak kena kan kami,diaorang tulis nama kami atas kertas..
bila cikgu masuk terus rotan tangan kami
sebab nama kami ada dalam senarai tu..
Bila kena rotan kawan2 gelak la kat kami.."

***********

Alahai cikgu...



sekian...

Catat Komen

13 Ulasan

  1. Assalamualaikum kak diana. laa siannya anak. terus kena hukum tanpa usul periksa ye?

    BalasPadam
  2. alahai.. maisara bising kot dalam kelas. kekekekeke

    BalasPadam
  3. lor..sedihnye dengar..kawan2 tu pulak tak patut buat macam ni..ish2..

    BalasPadam
  4. cam penah kena zaman sekolah dulu
    ada aje yang penaya kita
    biasa ketua darjah yang dengki, tapi dulu lah =)

    sian maisara
    dah tak sampai tak mahu pergi sekolah
    kena ambil tindakan juga ru

    BalasPadam
  5. Ada jugak budak jahat camtu. Sesuka hati tulis sbb khianat kat kwn. Sian maisara.. Cikgu mmg jenis percaya bulat2 pun satu hal jugak

    BalasPadam
  6. ckp kt cikgu ang..see you in court...!!!!

    BalasPadam
  7. sian maisara..xwat pape pun kene tulis nama..kejamnye cikgu..rotan2 tanpa usul periksa..

    BalasPadam
  8. diana, kes mcm ni selalu buat parent serba salah tapi geram. ada kawan saya, anak dia kena buli dgn kawan2 kat skolah, then kwn saya tu mintak tolong cikgu tgk2 kan. tetibe bila dlm kelas, cikgu tu plak boikot anak dia sbb katanya kuat mengadu.

    BalasPadam
  9. arap cikgu periksa betol dlu.jgnla main pukul.naya ja

    BalasPadam
  10. Alahai kesiannya. Susah kadang-kadang bila jadi hal begini. Anak saya pun menurut je kata kawan-kawan. Lepas tu bergaduh, tak bertegur sapa. Nak ngadu kat cikgu, cikgu pun tak layan. Kita yang mendengar ni pun tak tahu nak tunjuk reaksi macamana. Asal tak memudaratkan anak, oklah. Kalau tidak, memang kena serang cikgu kelas tu nanti. Hahaha.

    BalasPadam
  11. kesian maisara jadi mangsa..cikgu pun kenalah siasat kot

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)