ZUL MUHAMMAD

INI LAH HAMA YANG TERDAPAT DI WAJAH KITA

Assalamualaikum...

Tiba-tiba saja saya rasa muka saya jadi gatal lepas baca artikel yang saya jumpa di dailymail.com ni.Pernah tak kawan-kawan rasa muka macam ada benda bergerak-gerak .sebenarnya itu lah tanda ada Hama..Dia tinggal di  atas kepala kita.dia jadikan muka dan kepala kita sebagi rumahnya.


Makan minyak2 yang terdapat di kulit kepala kita dan dia hidup di bawah folikel rambut kita.2 jenis hama ini di kenali sebagai  folliculorum Demodex dan Demodex brevis .

Berkaki lapan dan sukar dilihat dengan mata kasar,namun saintis telah melakukan kajian dan 100% mereka yang di uji mempunyai hama di wajah mereka.
Dalam kajian tersebut  terdiri daripada 29 orang, 100 peratus daripada mereka yang melebihi usia 18 terdapat hama Demodex di wajah mereka.
Ujian ke atas lebih ramai orang juga mendapati 100 peratus jumlah yang sama.

Korang bayangkan kalau kita semua pi buat ujian tu agaknya ada tak hama tu kat muka kita...
belum dapat dipastikan lagi bagaimana hama boleh merebak namun saintis mengatakan ada sesetengah kes hama dipindahkan kepada bayi ketika ibu menyusukan anak.

Mungkin lepas tengok gambar-gambar hama ni akan buat kita lebih serius bab2 kebersihan tubuh badan.



kalau gambar atas ni lambat keluar atau tak bergerak  klik   sini..

sekian..

Post a comment

12 Comments

  1. aduuhh...dan dan rasa gatai habis muka!! geli!!

    ReplyDelete
  2. Menetap di no 5242:)))Info yang berguna. Terima kasih kerana sudi berkongsi. Teruskan dengan info-info yang menarik. Jemput terjah http://aisyahaqila.blogspot.com/2014/08/27-ogos-2014.html

    ReplyDelete
  3. aiyakkk...kenapa dia gerak2... *meremang bebulu kite

    ReplyDelete
  4. Jika jin yang berkongsi di tubuh manusia dapat diambil gambarnya entah bagaimana rupanya... dengan bertanduk lagi!!

    ReplyDelete
  5. baca ni terus garu-garu muka..haha

    ReplyDelete
  6. Salam K.Diana..
    euwwwww.. tp mmg itulah kebenarannya..huhuh...
    mmg tak dpt lari dr kena muka gatal

    ReplyDelete
  7. Euwwww~~~muka aku!! hahaha, bila kau cakap kau geli lepas tahu pasal benda ni, terus aku rasa mcm acuh tak acuh je bace entry kau ni, tgk sekali lalu je tak bace sgt pun, sbb nt aku pun rasa geli gak, haha

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)