Skip to main content

FELIXIA YEAP BERI AMARAN PADA AKHBAR HARIAN METRO

Assalamualaikum...



Kalau berita tentang model popular yang cantik dan terkenal,Felixia Yeap atau nama islamnya  Raisyah Rania , pasti akan mendapat perhatian ramai.
Tak hairan la kalau ada pihak2 tertentu yang sengaja 
Mengambil kesempatan dan mereka2 cerita untuk melariskan akhbar dan majalah ..


Semalam Felixia Yeap melahirkan rasa kecewa nya pada akhbar harian metro kerana
Menyiarkan artikel yang berupa fitnah tentang dirinya..


Dia juga kecewa kerana dalam artikel berkenaan tertulis yang dia adalah bekas model sedangkan dia masih lagi
Seorang model..

Sebelum ni pun memang ramai yang tak puas hati dengan akhbar harian metro ni
Sebab terlalu banyak cerita2 yang 
Hanya untuk melariskan akhbar saja.
Banyak cerita2 panas saja..kan??

Katanya akhbar no 1..
Tapi kenapa la wartawan2 dan editornya 
Macam tak beretika je.
Sebelum tulis tu lebih baik la
Siasat dulu..
Kalau kena saman cemana??kan??
Periuk nasik orang pun kena jaga jugak.
Jangan fikir untung sendiri saja..

Sekian..

Comments

  1. btl..harian metro slalu wat tajuk yg wat org teruja nk bli..kadang2 tajuk depan nk wat gempak je..ngan citer2 yg memalukan..nasib ank kecik lg..klu dh besar jenuh jgk nk menjawab klu bdk2 tertgk

    ReplyDelete
  2. Elok sangat felixia buat cam ni. Bagi diorang wartawan ni beringat sikit masa nk menulis..jangan suka2 hati je

    ReplyDelete
  3. Dari pemerhatian,Metro sentiasa dapatkan bahan berita yg panas.M/s utama selalu highlightkan ttg realiti kehidupan dan permasalahan masyarakat,jenayah,gejala sosial.Kadang2x aku merasakan golongan budak remaja 2x bawah umur 18 tahun tidak boleh membaca berita berkenaan.

    ReplyDelete
  4. mungkin penulis dan editor perlu lebih teliti dalam penulisan agar tidak disalah ertikan...

    ReplyDelete
  5. Dulu pernah juga saya langgan Metro, kemudian Kosmo. Tapi kedua-dua akhbar ini seperti 2x5 saja, suka buat berita gempaq, tahyul dan kadang2 berita bodoh. Sekarang kalau baca dua akhbar ini pun masa berada di kedai gunting rambut. Kadang2 tengok mamak kedai gunting rambut bungkus bekas rambut yang digunting dalam Kosmo dan Metro, dalam hati berkata: memang patut pun....

    ReplyDelete
  6. good job rania!!

    biar sume orang tahu metro belum tentu sahih beritanya..huhu..

    ReplyDelete
  7. saya pun tak suka baca metro ni
    auta aje cite dalam tu

    ReplyDelete
  8. saya pun tak suka baca metro ni
    auta aje cite dalam tu

    ReplyDelete
  9. harian metro tajuk ja hebat tapi isi biasa ja. pandai sangat menarik perhatian dengan tajuk -_-

    ReplyDelete
  10. melampau la harian metro... dah lama aku buang tepi akbar ni... tajuk bukan main tapi cerita entah apa2... dah tu banyak fitnah... duit yang pekerjanya dapat memang tak halal la kan kalau dah memfitnah... I am not muslim tapi i tak suka orang buat macam ni. buat kerja tak betul huhu

    ReplyDelete
  11. media sekarng ni melampau-lampau kan

    ReplyDelete
  12. betui tu..melampau pulak dgr depa nie..

    ReplyDelete
  13. yup...metro ni cam mencari sensasi je...

    ReplyDelete
  14. Memang tak baca pun Harian Metro ni. Dah macam adik beradik Mangga. Tapi suka baca blog si Felicia ni. Nak ambil tau perkembangan gaklah kononnya :)

    ReplyDelete
  15. nak laris cepat kot..orang lain pulak jadi mangsa

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…