ZUL MUHAMMAD

DATO ALIF SYUKRI DI KRITIK KERANA SELUAR PENDEK

Assalamualaikum..

Malu je rasa bila orang tegur cara kita berpakaian kan??
tak kira la tegur sembunyi2 atau tegur depan2 orang..
malu tetap malu.


kadang2 kita rasa pakaian kita dah ok..
rupanya kat mata orang tak elok..
macam tu jugak la yang terjadi pada Dato Alif Syukri
pengasas kepada produk D'herb "terlajak laris" ni..



baru2 ni dia bercuti di London dengan keluarga nya.
Orang pun mula la mengkritik satu gambar beliau
yang memakai seluar pendek..
Agaknya memang orang melayu ni
kalau dah sampai ke London terus lupa
apa yang boleh dipakai dan tak boleh di pakai..kan??




kalau kat Malaysia ni boleh je
pakai baju lengan panjang la..
seluar ,kain semua cecah lantai..
bila ke London je semua jadi singkat.heheh


Sebenarnya kan..
memang ada lelaki yang tak tahu tentang aurat lelaki ni..
dia rasa aurat dia cuma "anu' dia je.
yang lain tak pe buka2..
tapi bab aurat wanita dia tahu pulak.
kawen je terus suruh bini pakai tudung baju labuh 
seluar besar..
tapi diri sendiri pun tak cukup.hehehh..

jangan marah ye.. 

#kosongkosongabahkau


sekian...

Post a comment

12 Comments

  1. bila badan dah cantik mula la nak pakai yang pendek..sendat..standard aa tu..hihi..

    ReplyDelete
  2. Mcm2 derang ni..kadang2 mgkn sbb kat malaysia org kenal maka susah nk pakai bnda2 yg xbrp sopankan..so pakaila kt london nun..hehe

    ReplyDelete
  3. Tapi ok lagi dia ni. Dia ngaku salah dia. Siap mintak maaf dan tak ulang lagi benda tu kan.

    ReplyDelete
  4. haha. amboi komen XP

    betul-betul. mentang2 travel kat tempat orang putih, lupa bangsa kejap.

    ReplyDelete
  5. mn pic dia pakai sua pendek tu sis? pendek sgt ke? hehe

    ReplyDelete
  6. As-salam diana..

    Salam aidilfitri.. maaf zahir dan batin.. teguran utk orang lain boleh juga kita ambil utk memperbetulkan pemakaian kita kan.. boleh ambil yang buruk untuk jadi pengajaran..

    ReplyDelete
  7. As-salam diana..

    Salam aidilfitri.. maaf zahir dan batin.. teguran utk orang lain boleh juga kita ambil utk memperbetulkan pemakaian kita kan.. boleh ambil yang buruk untuk jadi pengajaran..

    ReplyDelete
  8. salam kak. no komen tapi hensem dia..suka tengok hahhahaha :D

    ReplyDelete
  9. Hooo...baru aku tau kewujudan gosip ini, haha..lelaki mostly mmg terlupa yg bukan anu dia sajer yg aurat..hehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)