Skip to main content

DATO ALIF SYUKRI DI KRITIK KERANA SELUAR PENDEK

Assalamualaikum..

Malu je rasa bila orang tegur cara kita berpakaian kan??
tak kira la tegur sembunyi2 atau tegur depan2 orang..
malu tetap malu.


kadang2 kita rasa pakaian kita dah ok..
rupanya kat mata orang tak elok..
macam tu jugak la yang terjadi pada Dato Alif Syukri
pengasas kepada produk D'herb "terlajak laris" ni..



baru2 ni dia bercuti di London dengan keluarga nya.
Orang pun mula la mengkritik satu gambar beliau
yang memakai seluar pendek..
Agaknya memang orang melayu ni
kalau dah sampai ke London terus lupa
apa yang boleh dipakai dan tak boleh di pakai..kan??




kalau kat Malaysia ni boleh je
pakai baju lengan panjang la..
seluar ,kain semua cecah lantai..
bila ke London je semua jadi singkat.heheh


Sebenarnya kan..
memang ada lelaki yang tak tahu tentang aurat lelaki ni..
dia rasa aurat dia cuma "anu' dia je.
yang lain tak pe buka2..
tapi bab aurat wanita dia tahu pulak.
kawen je terus suruh bini pakai tudung baju labuh 
seluar besar..
tapi diri sendiri pun tak cukup.hehehh..

jangan marah ye.. 

#kosongkosongabahkau


sekian...

Comments

  1. bila badan dah cantik mula la nak pakai yang pendek..sendat..standard aa tu..hihi..

    ReplyDelete
  2. Mcm2 derang ni..kadang2 mgkn sbb kat malaysia org kenal maka susah nk pakai bnda2 yg xbrp sopankan..so pakaila kt london nun..hehe

    ReplyDelete
  3. Tapi ok lagi dia ni. Dia ngaku salah dia. Siap mintak maaf dan tak ulang lagi benda tu kan.

    ReplyDelete
  4. haha. amboi komen XP

    betul-betul. mentang2 travel kat tempat orang putih, lupa bangsa kejap.

    ReplyDelete
  5. mn pic dia pakai sua pendek tu sis? pendek sgt ke? hehe

    ReplyDelete
  6. As-salam diana..

    Salam aidilfitri.. maaf zahir dan batin.. teguran utk orang lain boleh juga kita ambil utk memperbetulkan pemakaian kita kan.. boleh ambil yang buruk untuk jadi pengajaran..

    ReplyDelete
  7. As-salam diana..

    Salam aidilfitri.. maaf zahir dan batin.. teguran utk orang lain boleh juga kita ambil utk memperbetulkan pemakaian kita kan.. boleh ambil yang buruk untuk jadi pengajaran..

    ReplyDelete
  8. salam kak. no komen tapi hensem dia..suka tengok hahhahaha :D

    ReplyDelete
  9. Hooo...baru aku tau kewujudan gosip ini, haha..lelaki mostly mmg terlupa yg bukan anu dia sajer yg aurat..hehe

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …