BIARLAH DIA SELESAIKAN SENDIRI.....

Assalamualaikum...



Ni sekadar nak pesan la..

Setakat benda kecik2 tak payah la
kita masuk campur.
Biarlah tuan punya benda tu yang selesaikan sendiri.
Tak payah kita nak berlagak hero kedepan menjadi pembela.

Tuan punya diri tu
pun tau macam mana nak selesaikan nya.
sebab benda tu kecikje..

Kalau kita yang tak de kena mengena ni
masuk campur
silap2 benda tu akan jadi besar.
dari sorang yang tahu terus
jadi ramai yang tau.

Kita ni memang suka menyibuk hal orang.
cer kalau hal kita yang orang dok cakap,,mula nak kata dan tuduh
orang suka jaga tepi kain kita.
padahal kalau ada cerita2 orang,
kita dulu yang sibuk nak ambik tahu
dan jadi no 1 yang nak jadi penasihat la..
nak jadi orang tengah la...

SIBUK!!!

sekian..

Post a comment

10 Comments

  1. Sape plak jadi penyibuk ni? Gugugu...

    ReplyDelete
  2. lagi menambah kebengangan bila si tukang nasihat mengutuk belakang2..bukannya nak membantu tetapi menambah kerumitan.

    ReplyDelete
  3. Marah nampak? Siapa punya angkaralah ni. Tapi kita ni memang prihatin, Diana. Kalau hal orang, kitalah yang nak tau dulu. Kalau hal kita orang ungkit, kita jugalah yang marah dulu. Adat manusia gitukan :)

    ReplyDelete
  4. jaga hal masing masing..kan senang :)

    ReplyDelete
  5. ramai je yg ada cita cita terkandas nak jadi kaunselor.. hehehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)