Skip to main content

ABBY ABADI NAK KAHWIN LAGI...

Assalamualaikum...



Dah lama tak dengar cerita pasal Abby Abadi..
baru2 ni dia ada kes dengan artis mana entah..
katanya dia komen pasal artis yang  pergi perhimpunan gaza tapi tak tutup aurat.
Ramai yang kata artis yang dimaksudkan tu adalah Tiz Zaqyah..
Biasala..bab aurat ni sensetif sangat la untuk disentuh.
sebab ada orang pendirian nya tak tutup aurat tak pe asalkan
solat dan buat baik dengan orang..
tu yang kejap bergambar tutup auratt..
kejap tak tutup..
lupakan pasal tu..kang ada yang hentam aku pulak..heheh..

Dulu aku ada tulis pasal Abby kat sini..
masa tu aku ingat dia akan kawen dengan ustaz Khairul Azli
ni..rupanya kawen dengan orang lain.



Baru2 ni ada tengok satu video
yang menunjuk kan sahabat baik Abby ,Azza
bertanya pada ustaz ni bila nak masuk meminang Abby..

Sesuatu la..kan??
tak kan tiba2 je tanya bila nak masuk meminang.
lain la kalau diaorang betul2 ada sesuatu..
adakah mereka memang ada hubungan??
jeng jeng jeng..
jom tengok video tu..

Vdeo ni dapat kritikan dari pengikut2 Abby di Instagram..
sebab ada yang kata macam dia terdesak pulak.








sekian...

Comments

  1. Assalamualaikum kak diana, hehe kalau dah jodoh dia. nak buat camne kan. hehehe

    ReplyDelete
  2. Hahaha..abby abadi...aku dh xamek port psl dia lagi skang ni..cuma satu ketika dulu, dia penah menjadi idola aku ketika dia berlakon dlm gerak khas dan maria mariana~ hahaha..ok bye~

    ReplyDelete
  3. semoga awak bahagia la kak abby dengan siapa pun bakal suami baru awak nie...

    \0/

    ReplyDelete
  4. OOOO...tak penah dgr lak cerita terbaru ni..mcm lebih kurang sama lak muka dorang ni

    ReplyDelete
  5. Saya tak suka Abby ni tapi saya tetap nak kepohci baca pasal dia. Sajalah nak buang masa 'dah takda berita lain lagi nak baca' :)

    Tak faham sikap si Abby ni. Entahlah dia ni, makin baik ke atau sebaliknya, memang confusedlah!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …