Skip to main content

TIPS UNTUK TAMPIL BERGAYA DENGAN SKIRT LABUH

Assalamualaikum...



Sekarang memang ramai yang suka pakai skirt labuh..
memang cantik dan nampak lebih sopan bila digayakan
dalam apa juga majlis dan suasana.
sama ada nak pergi kelas,nak keluar makan2 dengan kawan2 ke,
nampak santai .lagi2 bila dikenakan dengan penuh gaya.
kadang2 ada jugak yang tak berani nak pakai skirt labuh ni.
disebabkan tak yakin yang tubuh mampu kekal
bergaya dengan pamakaian skirt labuh.

Disini aku kongsikan sedikit tips untuk mereka
yang baru2 nak cuba pakai skirt labuh ni.



1-Untuk bentuk badan yang tinggi dan ramping.
mereka yang tinggi dan kurus sangt sesuai menggayakan
skirt labuh.boleh pakai skirt dengan design dan corak apa pun.
tapi pastikan warna baju lebih kelam dari warna skirt.
seperti warna kelabu,putih,



2-badan yang rendah dan berisi
pastikan bila memakai skirt labuh jangan gayakan dengan
baju yang lebih gelap dari skirt.
jangan sesekali memakai flat shoes.cuba gayakan dengan
kasut yang mempunyai tumit yang sedikit tinggi.
pilih skirt dengan corak kecil dan tidak berjalur melintang.



3-badan yang terlalu kurus
Ada yang cadangkan wanita yang terlalu kurus patut memakai skirt yang
mengikut bentuk pinggul dan kaki.
sebenarnya itu akan membuatkan anda nampak lebih kurus.
pakai lah skirt yang berwarna cerah dengan corak apa pun.
gayakan dengan baju yang disertakan jaket pendek tak melebihi pinggul.
atau untuk siang hari padankan baju yang dipakai dengan cardigan pendek.




**apa pun bentuk badan anda elak kan
memakai skirt labuh yang ketat dibahagian pinggul.
ianya tidak sesuai untuk semua wanita muslim.


semoga tips ini berguna untuk anda...
klik sini untuk pakaian labuh dan sopan.. http://on.fb.me/1iUbPm1


sekian..

Comments

  1. thnx for the tip .. :D .. bru rasa brani skit nak pkai skirt labuh .. hikhik

    ReplyDelete
  2. Akk memang suka pakai skirt labuh... nak kurangkan pakai seluar...

    ReplyDelete
  3. tips yg berguna..baru nak berjinak2 pkai skirt labuh nie..:)

    ReplyDelete
  4. leez kategori #2. tp, still was2 nk m'gayakn skirt labuh. takut sgt xkene gaya. hu3..

    ReplyDelete
  5. Saya memang suka pakai skirt labuh tak kiralah apa keadaan sekalipun dan bila pakai skirt labuh saya rasa cukup yakin walaupun gaya entah apa2, hehe

    ReplyDelete
  6. Pakai skirt labuh kat rumah je...sbb skirt yg ada ni semua handmade. ..pakai kain lebih-lebih singgit semeter kat jakel

    ReplyDelete
  7. tips yang menarik ni kak...puteri memang suka pakai skirt labuh :)

    ReplyDelete
  8. Hmm... orang yang tinggi dan kurus cantik sangat kalau pakai skirt labuh.

    ReplyDelete
  9. Tips yg bgus utk mereka yg suka pakai skirt

    ReplyDelete
  10. kalau pakai skirt yg ketat kat pinggul pastikan baju labuh sampai lutut.

    ReplyDelete
  11. hi great sharing mmg akk suka nar akai skirt labuh nmpk feminin sgt hehe.jemput dtg blog yer ..semoga terjalin ukhwah

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …