Skip to main content

TIPS MEMBELI KASUT TUMIT TINGGI.

Assalamualaikum...




Orang perempuan memang suka kasut tumit tinggi..walaupun ada yang tak suka pakai
tapi suka tengok pun jadi la..bukan saja bentuknya yang cantik
malah kasut tumit tinggi kebanyakan nya mempmyai warna yang menarik dan sesuai dengan
bentuknya yang boleh buat wanita bermimpi.


Untuk membeli kasut tumit tinggi  ada beberapa perkara yang pelu dititik beratkan:-

1-bentuk
Semakin tinggi tumit kasut tersebut bermakna semakin kurang lah keselesaan memakainya.Untuk memilih kasut tumit tinggi perlu lah disesuaikan dengan keadaan dan masa memakai.jika kasut tersebut hanya dipakai untuk masa yang singkat,tiada masalah untuk membeli kasut yang tumitnya terlalu tinggi..namun jika untuk dipakai seharian memadailah membeli kasut yang bertumit sederhana yang berukuran antara 1-3 inci.

2-Ukuran
Untuk ukuran kasut,pastikan hujung kasut lebarnya bersesuai dengan kaki.jika tidak
kaki anda mudah melecet disebabkan tekanan hujung kaki.Itulah sebabnya mengapa kasut
tumit tinggi tidak sesuai dibeli melalui online karana anda perlu mencuba kasut tersebut.Jika tidak wang anda mengalir dengan sia-sia.

3-warna
kasut juga memberi kesan kepada penampilan .warna kasut dan pakaian perlulah bersesuaian.paling mudah ,pilih kasut tumit tinggi dengan kombinasi warna di mana salah satu warnanya itu sama dengan warna dari baju yang Anda kenakan.

4-keselesaan
Apa juga yang anda pakai mestilah selesa.begitu juga dengan kasut tumit tinggi.tidak terlalu sempit dan tiddak terlalu longgar,..itulah kasut tumit tinggi yang paling sesuai di beli.dan pilihan paling mudah ada wedges.namun kebanyakan lelaki tidak suka melihat wanita memakai wedges kerana ianya kelihatan terlalu menonjol.Tapi jika anda yakin dan hanya mementingkan keselesaan,buat apa fikir pasal pandangan orang lain..kan??

sekian...

Comments

  1. skang ni akk dah tak selesa nak bertumit tinggi

    ReplyDelete
  2. dah lama tak pakai heels nie..

    ReplyDelete
  3. Saya suka heel tapi saya jarang pakai heel. Hihi.

    ReplyDelete
  4. tak berani pakai heel camtu..

    ReplyDelete
  5. Betul2... buat apa nak fikir pasal orang lainkann.? Kalau suka,, pakai jelah.. nice :)

    ReplyDelete
  6. saya mampu tgok je.. tak berani nak pakai.. lebih suka wedges sebab selamat.. hahaha.

    yg penting, selesa. pakai lah ape pun... hee..

    ReplyDelete
  7. thanks for the tips :)
    Jemput singgah ke http://eykabaha.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete
  8. keselesaaan tu bagi sy yg plg utama

    ReplyDelete
  9. dulu suka kasut tumit tinggi ni..skrg tak berapa minat.... jalan dgn suami nampak sangat kita yang tinggi.

    ReplyDelete
  10. dulu2 takde syarat tertentu pun nak beli kasut tumit tinggi. asal nampak cantik je rembat. skrg badan dah berat, usia pun dah makin meningkat... erm dah tak dpat nk pakai dh high heels. sakit kaki.

    diana, boleh tinggal no telefon tak kat komen saya. nnt saya tak publish. nak discuss pasal cemana nak transfer gmbr utk fotobook.

    ReplyDelete
  11. Di rumah saya tak pernah ada kasut tumit tinggi sebab isteri dan anak permpuan saya kata mereka bukan katik dan sudah cukup tinggi tak perlu bertumit tinggi....hahaha..

    ReplyDelete
  12. Tak suka heel. Mmg akan carik flat shoes. Selalu ckp kalau baling dekat anjing mesti tercucuk. Anjing jgk jdk mangsa. Pesal entah.

    ReplyDelete
  13. Kena tambah lagi satu...ketinggia pasangan.
    Kalau dah suami rendah...janganla kita pakai heel 4 inci...nampak janggal bila beriringan

    ReplyDelete
  14. suka beli heels tapi kalau jenis yang runcing sangat tak berani lah..kang patah lak tak mampu nak menampung berat..hihihi

    ReplyDelete
  15. tips yang berguna, dalam perancangan nak beli, hehe

    ReplyDelete
  16. boot bola pun kira tumit tinggi gak hape?

    ReplyDelete
  17. Dulu memg hantu kasut tumit tinggi tp skang lebih gemar pakai jenis flat shoes aje seng n cepat nk gerak

    ReplyDelete
  18. yup...mmg susah skit nak cari kasut tumit tinggi yang cantik, sedap dan selesa time pakai...beserta dengan ukuran yang tepat...coz kekadang size berbeza bagi setiap jenama...

    ReplyDelete
  19. dulu2 yer lah,. la ni mmg xdelah nak bertumit2 tinggi ni !

    ReplyDelete
  20. Good tips. Tapi saya tak berani nak pakai kasut tinggi yg tumit halus tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …