Skip to main content

SIAPA TAHU HAIWAN APAKAH INI?


Assalamualaikum...



jawab2....
apakah nama haiwan ini???




mesti ramai yang jawab panda..
tidak!!ini anjing la..heheheh..


Anjing jenis ni memang tengah laris di China..
Lebih dikenali dengan nama Panda Dog.
selain kerana ianya seakan2 panda dia juga adalah
haiwan yang manja dan menjadi
pendamping sehari-hari.

 jika dulu anjing seperti bulldog Perancis atau
anjing Labrador menjadi pilihan di China,
kini anjing panda mula mendapat perhatian.


Anjing ini bukan lah lahir memang kaler nye gini ye kawan2..
dia diwarnakan menjadi seperti panda..
jadi
penjagaan nya agak rumit sikit..
sebab nak kekalkan warnanya tu..

Asalnya anjing ini adalah dari jenis ras chow..
pernah tengok tak running man
yang episod ada Chow-chow tu??
heheh...

macam2 diaorang ni..kan??
nak sangat berguling2 dengan panda,
dapat guling2 dengan anjing panda pun jadi la..heheh

 bloglist untuk memudahkan BW . BOLEH TINGGAL KAN URL DISINI-Rara

sekian...


Comments

  1. bdn panda tp menyalak heheheh

    ReplyDelete
  2. salam. ehh...macam panda pun ada..

    ReplyDelete
  3. tipah t'tipu..! sbb ingtkn panda td. haish!

    ReplyDelete
  4. saya nak kata anjing..tup tup akak dah bagitau dulu.mana aci

    ReplyDelete
  5. Tgk dari depan meamng macam panda, tengok tepi larrh anjing ke... :)

    ReplyDelete
  6. lahaiiii..anjing kee..ingatkan ank panda..hakhakhak

    ReplyDelete
  7. ee... besaq betul ni, takut lak tgk, dahlah KA ni penakut kat kuicng2 ni

    ReplyDelete
  8. ingat panda tadi..rupanya grooming sampai jadi seakan panda.

    ReplyDelete
  9. Ooo patut la mcm panda.

    ReplyDelete
  10. tu bukan anjing, namanya puggle wuggle

    ReplyDelete
  11. mcm mcm sanggup pi warnakn ye. jnji mcm panda.hihihi

    ReplyDelete
  12. comelnya. wp dia anjing tapi dpt la feel macam dia panda. Kalo kucing atau arnab buat warna mcm ni pun comel.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …