Skip to main content

MIASARA NASUHA:KECIL-KECIL DAH PAKAI PENDAKAP GIGI (BRACES)

Assalamualikum...

wah..dah pakai braces rupanya Pelakon Miasara Nasuha nih..
tengok kat Ig dia ramai pulak yang komen..
"kecik2 dah pakai braces.."
ada tu siap kutuk muka dia buruk bila pakai braces..

habis nak tunggu dah belaki nanti baru nak pakai ke??
kalau gigi elok lain la..kan??
gigi cantik2 tapi pakai braces..
braces palsu..yang tu lagi la buruk..
dah rupa apa dah..heheeh



kalau tengok Gigi Miasara ni  dah compang camping gigi nya..
nak tunggu apa lagi..
baik dia betul kan awal2..
sementara tengah ada duit..:p

Apa pun,gigi dia sekarang dah sama..
dah kembali cantik..
meh tengok gambar Miasara dengan braces nya..
hehehe..


Miasara sekarang ni ada kat Paris.
bila entah nak sampai ke Paris.??
ada yang nak taja tak??
heehehe?



Nak braces untuk mulut ada tak??
kasi rapat sikit mulut2yang tak reti nak tutup tu..
heeheh..

sekian..



Comments

  1. eh nampak lain pulak dia da besar sekarang,wah2......mata ni duk pandang pandora mia....nak jugak=)

    ReplyDelete
  2. betul tue.. biarlah buat skrg pon.. tgh ada duit...

    ReplyDelete
  3. duit ade bila bila bole buat kan.... hehehe

    ReplyDelete
  4. Mesti dia tabah tahan sakit kan..

    ReplyDelete
  5. comei je tgk..bdk klu dh comei pakai ape pun nmpk comei..sk2 je nk ngutuk tu..kak..jom gi paris..hikhik

    ReplyDelete
  6. bgs la tuh buat skrg kan..:)

    ReplyDelete
  7. apa masalahnya kan?
    eloklah tu

    ReplyDelete
  8. orang yang komen tak elok tu sebab dengki dia tak ada duit nak pakai pendakap gigi.

    ReplyDelete
  9. akk on kena pakai braces gak ni...bukan tak reti tutup tp sbb jongang...hhaaa

    ReplyDelete
  10. Comel pakai braces. Kemain stylo anak dara sorang ni. Gi paris buat apa agaknya. Cuti skolah gi holiday ke.

    ReplyDelete
  11. comelnya dia..wahh bestnya ke paris..

    ReplyDelete
  12. eh mcm mana pulak boleh jd gitu.sblm ni mcm elok je gg nya.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …