Skip to main content

IBU,MAISARA DAN PIN TUDUNG

Assalamualaikum...



Korang pernah tak bila tengah bersiap nak pakai tudung
cari pin tudung tak jumpa..
kalau yang ada pakai tudung awning tu
mungkin tak jadi masalah..
tak jumpa pin ,sambar je tudung awning..
dah siap..

Macam aku..
aku tak pakai tudung awning..
memang nak keluar pakai shawl..
tak pun tudung bawal..
jadi pin tudung tu sangt penting bagi aku..



tapi...
dah ada anak dara dalam rumah yang suka melaram ni.
habis pin tudung aku tu entah kemana..
dah siang malam asyik dok ..
perasan jadi puteri..berangan jadi Elsa..berangan jadi Anna..
kejap2 pakai pin ungu..kejap2,biru..
harta benda sapa tu??
aku jugak...

sudah nya semalam keluar pakai pin Ini...




hehehe..
bapak besor punye pin..
aku tanya dia..

kakak.mana pin tudung ibu banyak2??

Maisara:entah la..kami guna yang ini je..

Aih..sabar je la aku..
sudahnya pakai je la pin tu..
mujur la aku ni pemalu..
bila jalan menunduk je..
jadi tak de sapa perasan pin tudung tu besar..
heheh..

Eh!!Gambar atas tu tak cantik la..
kulit kedut2..mata penuh dosa..
kita snap guna 360 la..
baru perasan santik..eheheh..







Baru la nampak dewi remaja..
ekekekek..

sekian...

Comments

  1. xskt leher ke kak pakai brooch besar tu? ;-)

    ReplyDelete
  2. brooch besar gedabak susah sikit nak hilang...

    ReplyDelete
  3. eh ingatkan gambo maisara tadi..
    lawa naa mak maisara ni

    ReplyDelete
  4. mak maisara nampak cam anakdara...

    ReplyDelete
  5. Tengok gamba dekat2 gini...mmg mcm muka maisara.
    Takpela brooch besar, janji muka mcm dewi remaja. :D

    ReplyDelete
  6. Nasib baik saya takda anak perempuan. Semua pin tudung milik mutlak semata :)

    Ha'ahlah, gambar bawah tu macam finalist Dewi Remaja. Keh3x.

    ReplyDelete
  7. wahh gambar akak di entry..maisara memang ikut muka akak :)

    ReplyDelete
  8. hahahaha.akak ni! akak,muka mcm maisara lah!

    ReplyDelete
  9. Mmg tambah santek jadinya NR hehe..penangan 360...
    samalah kita...kalau dah ada anak dara, memanjang hilang pin....Pin tu boleh tersenak kerongkong tu NR hehe

    ReplyDelete
  10. okeh..memang nampak demi remaja tol dah ni..hahaha..emm biasa la kan..anak perempuan...like mother like son la kot..haha

    ReplyDelete
  11. Bukan keronsang jer, lipstik, sepit, pengikat rambut habis dikerjakan ... Tak cukup rambut dia, rambut kita lak jadi mangsa ... Huhuhu ...

    ReplyDelete
  12. Tak kisahla beaar asalkan dpt pin tudung

    ReplyDelete
  13. auwww..dewi remaja sgt yuuu..hihi..xnmpk besau pun kak..ade penah tgk org pakai lg bsr dr tu..

    ReplyDelete
  14. hehe..tak gatalke bawah dagu pakai brooch besar macam tu :p

    ReplyDelete
  15. hahaha...besar pun besar la janji boleh pakai tudung. ngeee...

    anak anak ginilah kan. time main tu leka. bila hilangkan benda buat buat lupa jugak tue..

    ReplyDelete
  16. SEBIJIKKKKKKK MAISARA. sy ingt akak pkai kn kat maisara td. hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …