Skip to main content

BERATUS PASANGAN SANGGUP TUNGGU SEAWAL JAM 4 PAGI HANYA UNTUK BERKAHWIN PADA 20 MEI

Assalamualaikum..


Tarikh yang cantik sering menjadi 
pilihan ramai orang untuk melangsungkan perkahwinan.
di China tarikh 20 mei 2014 menjadi pilihan beratus pasangan
yang ingin melangsungkan perkahwinan mereka.


Dianggap sebagai tarikh yang baik dan tepat untuk 
melangsungkan perkahwinan mereka sanggup menunggu seawal jam 4 pagi 
dipajabat pendaftaran.seramai 1185 pasangan mendaftar melaui online
manakala beratus lagi pasangan sanggup berbaris menanti giliran untuk mendaftar.



Apa istimewanya tarikh 20 mei 2014??



20 Mei jika di china disebut sebagai  "Wǔ er Ling" yang kedengaran seperti "Aku mencintaimu". Tidak hairanlah  jika pasangan yang ingin berkahwin menganggap tarikh 20 Mei adalah tarikh paling tepat untuk melangsungkan perahwinan.




 Walaupun beratus diawal pagi namun mereka berasa cukup bahagi dan senyuman mereka tidak lekang dari bibir.selesai saja mendapat buku merah  mereka akan bergambar di ruang khas yang disediakan untuk bergambar..



semoga ikatan cinta mereka kekal bahagia.. ecns.cn,

##kawen pakai seluar pendek je..ada yang setakat pakai seluar nyonya je pi kawen..heheh

sekian..

Comments

  1. Dorg pi daftar je...
    nnt wedding betul2. ..haa...grand tak hengat...photoshoot...minum teh...makan kat restaurant mahei..

    ReplyDelete
  2. register utk kawen tu da sm mcm dah nikah...bg diorg laa

    ReplyDelete
  3. musti pening staf kat pjbt p'daftaran tuh. ramai sgt 'customers / clients' yg nak dilayan.

    ReplyDelete
  4. Hidup ngan caya pada nombot. Huhuhu

    ReplyDelete
  5. hihi....sempoi abes ni kak.....macam p ambek & tunjuk result exam pun ada=)

    ReplyDelete
  6. mcm akad nikah dulu. Pastu baru buat majlis resepsi yg jamuan2 makan besar tu.

    ReplyDelete
  7. demi mengejar tarikh..sanggup apa saja kan

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …