Skip to main content

ADAKAH ANDA CANTIK?JOM CUBA UJIAN JARI INI..

Assalamualaikum..

Bolehkah ujian jari menentukan sama ada anda cantik atau hodoh?
Di laman sosial WEIBO ribuan pengguna menguji  kecantikan mereka menggunakan jari.
Jadi bagaimana untuk menentukan jika anda ' cantik'  atau tidak?

Letakkan jari telunjuk anda antara dagu dan hidung dan lihat jika bibir anda disentuh.
Jika ya,bermakna anda memang cantik.. tahniah, tapi jika tidak,abaikan saja..heheh

Beberapa selebriti Cina telah meletakkan gambar diri mereka mencuba ujian pelik ini
di mana majoriti peserta adalah wanita.
teori ini  digunakan oleh pakar bedah kosmetik untuk mewujudkan profil sempurna '
yang bersamaan dengan hidung, bibir dan dagu yang membuatkan wajah sempurna .

Dr Mark Holmes di Pusat Pembedahan McIndoe berkata ujian Ini
sebenarnya adalah ujian fide tulang untuk simetri wajah yang lebih rendah.
Ia dipanggil E -line Rickett .


jari tak menyentuh bibir..maknanya tak cantik..:p


jari menyentuh hidung bibir dan dagu..maknanya dia cantik..



ok.jom test kat muka kita pulak..cantik ke tidak..
ok..aku cantik..muahahahh..

kecantikan sebenar datangnya dari dalam..
cantik budi bahasa,
cantik jugak la paras rupa..
heheh..ayat orang tak cantik..
jangan marah..:)


sekian...

Comments

  1. Btul tuh..setuju ayt akhir tu

    ReplyDelete
  2. Entahlah sy ni cantik ke ^^ hahaha :P tpi kalau manis bagai madu tu memang sayalah haha

    ReplyDelete
  3. kalau orang hidung mancung, jari tak sentuh bibir, adakah dia tak cantik? :P

    ReplyDelete
  4. hahahahhahahaa boleh gituw yer

    ReplyDelete
  5. ok, aku pon cantik... sangatttttt,,, hihi

    ReplyDelete
  6. Lawak sungguh...saya juga dapat menyentuh bibir, maknanya saya yang mustahil cantik ini dah masuk kategori cantik, hehehehe.... :)

    ReplyDelete
  7. dapat juga masuk kategori cantik...hehe :)

    ReplyDelete
  8. yes.acik yg dah nak masuk warga emas nie pun cantik..hi..hi..

    ReplyDelete
  9. Bibir saya wat jari saya tak dapat sentuh hidung. Hahaha.

    ReplyDelete
  10. Hahaha kategori cntik...

    Yg pntg cntik di dlm kan..kalo cntik luar tp kat dlm diri xcntik.xgune jugak

    ReplyDelete
  11. Eh..kalau tgh senyum simpul sentuh je...kalau tgh merajuk. .tiba2 tak dapat sentuh.... haha

    ReplyDelete
  12. hahaha okay ini pelik, tp lagi pelik sbb aku pun terpengaruh gak nak cuba..haha aku cantik ! yes! yes ! btw, aku rasa hidung aku xsemancung mat saleh, sbb tu lah boleh sentuh bibir..haha
    ya, kecantikan sebenar datang dari dalam..semuaaa wanita cantik ! <3

    ReplyDelete
  13. hahaha.. terpengaruh dan terperasan... haha

    ReplyDelete
  14. saya dah cuba...hahahaha

    saya pun 'cantik'juga

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …