Skip to main content

RESEPI KEK PISANG MUDAH DAN CEPAT

Assalamualaikum...

Kemain suka aku dapat buat kek pisang ni..sedap pulak tu..
Bukan ssusah nak buat kek pisang ni.Sebab tu resepinya pun. RESEPI KEK PISANG MUDAH DAN CEPAT. Ini kek pisang paling sedap tau..
Memang senang sangat nak buat Kek pisang ni.Boleh la buat selalu lepas ni....
campur itu ini tak sampai 5 minit dah boleh bakar..
bakar pun tak lama..dalam 40 minit je..
tengok oven jugak kot..



Coklat chip tu 
anak dara aku la yang nak sangt tabur..
apa2 pun semua nak boh coklat..
kalau boleh makan nasik pun nak boh coklat.heheheh
aku ambik resepi ni dari sini..

sebijik sebulat tak de tambah tak de kurang..
rasanya memang sedap sampai kan 
Maisara bawak sikit pergi sekolah pagi tadi..

cuba ye nanti..

sekian...




Comments

  1. Assalam,

    Bunda dah lama tak buat, tapi suka makan...asyek beli jer kat myden..

    ReplyDelete
  2. petang2 macam nie kalau akak sajikan kek nie kat saya pun bagus jugak kak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. emmm sedapnya... dah lama tak makan kek pisang

    ReplyDelete
  4. wah.. sedap tu kak diana.. ada masa nak juga aiza mencuba membuatnya.. terima aksih share..

    ReplyDelete
  5. rupa paras kek ni pun cantik. buleh la bkk bisnes kek pisang. he3..

    ReplyDelete
  6. memang mudah sangat kan kak diana :)

    ReplyDelete
  7. macam sedap je buat kek pisang letak choc. chip ni kak..hee :D

    ReplyDelete
  8. Bila la boleh start membaking ni....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …