Skip to main content

NAMPAK MACAM SENANG 12

Assalamualaikum...

Ala...lambat update blog hari2 ni..
gara 2 ayaq tak dak  kat tempat aku ni la..
entah depa buat apa..
ada aktiviti korek mengorek kat jalan depan nun.
tu yang ayaq tak dak..
kerjaan rumah tangga jadi lambat ..

hari ni nak tunjuk cara mudah
kita deco2 dinding rumah kita..
CARA BUAT BUNGA DINDING..
itu la kot namanya..
Buat macam gambar bawah ni..

Gulungan pita pelekat yang dah habis tu..
atau pun gulungan tisu ..
potong bulat2 lepas tu penyek kan sikit..
dia jadi bentuk bujur..
lekat kan bagi jadi bentuk bunga..

cantum kan dia..
boleh lekat kat dinding..
nak lagi cantik..
lepas gunting bulat2 tu warnakan dulu dengan
warna yang kita nak..

ni satu lagi contoh kalau korang kreatif la..kan??




cantik tak??
cikgu2 boleh guna cara ni hias pintu kelas ye..
heheh

sekian..

Comments

  1. Assalamualaikum. wahh lawa dan kreatif sekali. hehehe ~~~

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.. Nampak senang sangat. tapi orang kreatif je berjaya. pernah tgk kawan buat deko mcm ni kat wedding guest book.

    ReplyDelete
  3. kalau rajin boleh tolong buatkan untuk umah saya skali :D

    ReplyDelete
  4. tapi jenis2 camni susah nak cuci habuk.. dah tu habuk pulak senang sangat nak bertenggek.. tu yg cemuih tu. hahahahaha nampak sangat pemalas kan. sama la kita xdak ayaq jugak ni tp kat selangor kan sekarang memang kena catuan air.. dari semalam xdak ayaq.. stok ayaq pun dah tinggai sikit

    ReplyDelete
  5. wahh kreatif gila sape yg blh buat ni kalo silap jenuh hehee..

    ReplyDelete
  6. cantik! banyak pulak kena buat tu.huhu

    ReplyDelete
  7. lawa... tapi bagi saya tak senang jugak tu. sebab kena buat time kita senang je...

    ReplyDelete
  8. nak lekat kat dinding tu cemana ye. Sebab permukaan bunga tu kurus. Guna gam ke. Kang rosak dinding.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …