Skip to main content

JANGAN SESIAPA BERANI MENYOKONG TINDAKAN HANEZ SURAYA

Assalamualaikum....

Selamat pagi..
minggu ni memang hangat bercerita pasal
bercinta dengan suami orang..
benda paling sensetif bagi rakyat malaysia.
bukan saja wanita,malah lelaki juga
tak bersetuju dengan tindakan wanita yang merampas suami orang.


Suatu masa dulu pelakon cantik Fasha sanda pernah mengalami
kemelut yang sama dialami pelakon Hanez suraya.
tapi Fasha Sanda lebih bijak menjawab
ketika ditanya oleh pihak media.
Dia juga hanya mendedahkan hubungan sebenar
dengan bekas suami Nora Danish hanya selepas
Nora danish dan Rizal Ashram sah bercerai.
Sebab itu masih ramai yang berpihak pada fasha sanda ketika itu.

Berbeza dengan Hanez suraya
yang mendapat kritikan pedih dari masyarakat sekeliling
malah artis juga ramai yang kurang bersetuju
dengan tindakan nya merampas suami orang,
bercuti di bangkok bersama suami orang dan
mencabar isteri kekasih nya.
itulah perkara paling bodoh yang hanez Suraya lakukan.


Semalam pelakon komedi Jihan Musa
dikecam hebat kerana memberi komen
seolah2 menyokong tindakan Hanez suraya.
menyedari orang ramai mula menghentam beliau,
dia kemudian memadam semula komen2 yang diberikan.
seperti menyedari amaran jangan sesekali membela hanez Suraya


komen awal..kemudian disusuli komen seperti menyokong hanez suaraya
yang kemudian di padam setelah dikritik hebat.heheh

Tidak ada sesiapa pun yang suka melihat orang lain dianiaya.
lebih2 lagi dalam hubungan suami isteri.
malah ianya pasti melibatkan anak2 yang kecil.
walaupun bukan artis,
merampas suami orang dan mengambil kesempatan diatas keretakan
rumah tangga orang lain adalah perkara yang sangat keji.


Jika anda bukan seorang artis terkenal
mungkin jiran2,kawan2 tempat kerja,saudara mara,
 akan pandang serong pada anda..
apa lagi kalau anda seorang artis dan dikenali ramai.
Tak ada ramai orang yang akan membela anda.
malah mungkin ahli keluarga sendiri juga
sedikit sebanyak tidak menyokong tindakan anda.

sekian..

Comments

  1. kejam2
    macam2 kan dunia sekarang

    ReplyDelete
  2. Menggadai maruah diri sendiri - pasti keluarganya malu melihat kejadian ini.

    Kesian isteri kekasihnya...

    ReplyDelete
  3. kalau laki aku.. siap la..

    haha..
    2-2 aku tepuk

    ReplyDelete
  4. dalam kes ni saya lebih kesiankan si isteri
    si suami sedang kemaruk bercinta
    dia lupa segalanya
    dan si kekasih pula yang kehidupan ni
    seperti roda, suatu hari yang akan
    pasti berbalik pada kita
    bahasa paling mudah, karma

    ReplyDelete
  5. errm... artis sendiri yg memburukkan imej artis.. jangan salahkan kita kalau pandang rendah pada golongan artis nie...

    ReplyDelete
  6. tak tau nak buat ape dengan perempuan macam ni.. mintak jangan bertembung dengan sy dah le..

    ReplyDelete
  7. sy x berani nk mengata ke apa.. sbb ahli2 keluarga sy pun ada yang bini no. 2 no.3 dan malah ada pakcik2 sy yg ada bini lebih drpd seorang..

    kes hanez ni sy tunggu penjelasan drpd dia dulu.. maybe ketika mula menjalin hubungan, laki tu kata dia dh bercerai.. we never know right?

    apa2 pun, sebaik2nya selidik dahulu pasangan kita dan sebaik2nya cuba cari lelaki yg masih bujang...

    ReplyDelete
  8. sebagai lelaki sy tak boleh komen kalau dia dah jatuh hati ngan laki orang tapi statement dia yang mencabar isteri kekasih dia dulu yg buat sy menyampah..dah laa artis suam-suam kuku jer..ada hati nak cabar orang..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. berlakon menyanyi tak setara mana pun.. kontroversi je lebih.. apa la nak jadi dgn artis malaysia..

    ReplyDelete
  10. biasanya dlm kes macam ni, bila tgk lelaki tu, takde la 'hot' sgt pun. tp mungkin byk duit atau ayat power la kot sbb tu pompuan berebut nak dia,

    ReplyDelete
  11. kuatlah hati isteri yg teraniaya itu

    ReplyDelete
  12. hmm susah nak komen..dlm islam benarkan poligami..

    tapi cara hanez ni salah..merosakkan rumah tangga dgn kluar melancong dgn suami org..

    dan kes ni jadi hangat lg sebab statement & gmbr2 yg di keluarkan seperti mencabar isteri kekasih dia utk bersuara..

    mungkin tunggu apa plk statement dr hanez suraya akan kuar pasni..huhu..

    ReplyDelete
  13. sdih btul...kn?

    dh la si isteri tue kwn kpd cousin sy.. huhuhuh~...

    ReplyDelete
  14. sedih tgk retis2 malaysia ni !

    ReplyDelete
  15. semoga semuanya diselesaikan dengan cara yang baik.

    ReplyDelete
  16. satu je nak komen
    'menyedihkan'

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …