Skip to main content

INI YANG PERLU DI FIKIRKAN JIKA ANDA JATUH CINTA PADA SUAMI ORANG

Assalamualaikum...



Orang kata cinta tak boleh dipaksa..
ianya datang sendiri tanpa di duga.
Dengan orang tua,orang muda,bujang,..
siapa sangka kita akan jatuh cinta pada mereka?
Tak kisah la jatuh cinta dengan sesiapa pun asal jangan suami orang..
Tapi kalau hati tetibe suka cemana pulak??
si laki orang pulak asyik la merayu..
nak terima ke tidak??
Sebelum terima ada perkara2 yang perlu korang fikirkan..

~Tanya orang2 yang dekat dengan lelaki tu.
apa punca sampai dia  jatuh cinta pada wanita selain isterinya?
Adakah puncanya diri kita sendiri yang asyik dekat dengan lelaki tu?

~selidik adakah hubungan mereka suami isteri memang bermasalah.?
jika ya,jangan sesekali jadi penambah penyebab kerana
apa2 yang buruk jadi pada
rumah tangga mereka kita juga yang akan disalahkan
walaupun rumahtangga mereka memang bermasalah sebelum ada nya kita.

~ketahui hubungan kita dan lelaki tersebut
adalah hubungan yang terlarang.
Jadi bila terlarang ni maknanya orang pandang pun tak elok la.

~sanggup ke tanggung risiko??
nak ke seumur hidup di cop perampas suami orang?
kalau tak sanggup sila undur diri.

sekian...



Comments

  1. tapi ada wanita yg taste dia mmg suami org. Huhu. Sebab pandai amik hati dan matang katanya.

    ReplyDelete
  2. jika tak mahu orang sakiti hati kita jangan cuba sakiti dan gangu hidup roang lain

    ReplyDelete
  3. jauh²kanlah amek hak orang lain.

    ReplyDelete
  4. women's heart. septtnye buleh paham. hmm..

    ReplyDelete
  5. teringat pulak kat artis yg tengah trending sekarang.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …