Skip to main content

INGAT LAGI TAK PADA BAYANG-BAYANG INI?

Assalamualaikum....



Ingat tak benda ni..
dulu masa kecik2 suka main bayang2
sendiri time elektrik terputus..
hehehh..

lepas tu orang tua mesti marah sebab
main bayang2..
tak baik katanya..

Kadang2 malam bila nak tidur kan anak2 aku
selalu jugak buat benda2 gini
bagi anak tengok..
masa tu kagum kemain diorang kat aku..
Maisara gelak mengekek ngekek..
Mikhail pulak menjerit2
sambil buat bunyi Raksasa..
heheh...

Ada perkara2 yang indah untuk kita kenang
di zaman kanak-kanak kita.
Ada jugak perkara buruk yang kita terkenang ketika
kita mengingati kenangan yang indah.
Aku akan pastikan anak-anak aku
hanya akan mempunyai
kenangan yang indah ketika
mereka ingat pada aku.


sekian...





Comments

  1. semua mak bapak harap bila besar anak akan merindui mereka dengan kenangan2 yang manis saja.. rindu belaian, rindu masakan,rindu pujuk,rindu manja... kadang2 cubit rotan tampar mak ayah kita jugak jd kenangan terindah bila kita tahu menghargai apa yg mereka buat dalam membesarkan kita

    ReplyDelete
  2. rinduuu zaman ni..main galah panjang,kejar2,mandi sungai..budak2 sekarang cuma pandai pegi cc maen dota n sebagainya..xpon mengadap tab maen fb..xmacam kita dulu2..memori terindahhhhh..

    ReplyDelete
  3. ingat2. zaman2 dulu selalu takde letrik waktu malam. pasang pelita boleh la buat bentuk2 ni. pastu bgn tidur pgi esok, hidung bersawang sebab sedut asap pelita.

    ReplyDelete
  4. yag lain2 tu KA ok, tpi bila bayang2 ulaq, KA cabut lari dulu hehehe

    ReplyDelete
  5. alamak...kat pc saya tak kuar plak gambar tu..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. dulu selalu main dengan adik beradik.. alamak rindunya

    ReplyDelete
  7. waa teringat zmn budak2 masa duduk kg, time x de lampu lah waktu plg sy suke coz nanti dpt pasang lilin byk2 n main byng2.. kenangan2..

    Jom Terjah >> Muslim Niaga : Platform Dropship Produk Islamik



    ReplyDelete
  8. seronok buat camni bile blackout..main lilin buat bayang² ni :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …