Skip to main content

ADA TAK SATU NEGARA YANG RAKYATNYA SERATUS PERATUS BIJAK

Assalamualaikum...



Biasa dah kita dengar dua tiga hari ni..
macam2 komen macam2 spekulasi dari pengguna2 laman sosial.
Artis,pekebun,driver taxi,driver bus,
pengarah drama,presiden seniman,
pelajar sekolah dan ramai lagi..
semua nak bagi pendapat..

Bila pendapat mereka bunyi macam bangang je
kita akan kata.."baik diam.."
heheheh..

semalam aku ada terbaca satu post dari
sapa entah...
katanya...gini la..

"biasala orang Malaysia ni..
bla..bla..bla..kecoh..
tak macam orang negara ..bla..bla..bla..
mereka lebih bijak menghadapi situasi macam ni..
bla..bla..bla..."

entah apa je la dia merepek punya panjang
sampai malas aku nak baca..
kesimpulan nya dia anggap
orang malaysia suka kepoh,kecoh,..
suka buat perbesarkan cerita..
suka buat kenyataan bodoh,
suka menyalahkan orang lain..
kira nya negetif je la orang malaysia ni..
tak macam orang negara...
entah lupa dah negara apa dia sebut...

kesian nya kat dia..
sebab dia tak kenl ramai orang..

Aku bagi satu link pasal berita mh370 ni.sini
korang  baca komen2 nya.
semua tu bukan komen dari orang malaysia.
lepas korang baca tu
mesti korang akan rasa..

"sama je
negara mana pun..
tetapa ada orang bodoh dan orang pandai.."

korang pernah dengar tak ada
satu negara yang rakyat nya semua pandai2..
kalau ada sila bagitau kat aku.

sekian...

Comments

  1. dalam diri seorang manusia pun ada part bodoh & pandai.. apatah lagi dalam satu negara.. mustahil semuanya pandai2

    ReplyDelete
  2. hehe...kelakar pula baca entry diana ni
    sebenarnya lebih baik kita kurang bercakap benda yang kita kurang arif
    orang yang camni bila banyak bercakap, ianya menyerlahkan lagi
    kebodohan diri dia
    cam kes hanez suraya

    ReplyDelete
  3. Betul dah tu kan..daripada buat bising dan buat naik semak telinga orang jer, baik diam..tu lebih baik..hehe

    ReplyDelete
  4. tak eloklah menyalahkan satu pihak hanya kerana melihat kesalahan kaum minoriti.. kerana nila setitik rosak susu sebelanga..

    ReplyDelete
  5. Saya pernah dengar satu kata-kata dari seorang ahli falsafah yang lebih kurang begini: "Dalam sebuah negara di mana semua orang pandai, kita akan kelihatan bodoh. Di dalam negara di mana semua orang bodoh, kita akan kelihatan pandai. Anda boleh memilih hendak tinggal di negara mana."

    ReplyDelete
  6. hm betul, mana ada semua orang pandai ye dok?
    Mesti kena ada jugak orang bodoh cemtu hikhik

    ReplyDelete
  7. nak berlagak pandai..tb2 jd bangan..
    haha

    ReplyDelete
  8. dalam setandan pisang, x semua buruk..

    ReplyDelete
  9. setiap pendapat itu adalah relevan bagi setiap org yg memberikan pendapat tu. jadi kalo pemikiran kita tak sebulu dgn pendapat org, tak semestinya pendapat kita pun akan sebulu dgn pemikiran org. itu yg patut kita pegang. seperti biasa, org boleh beri pendapat pompang pompang. cuma apa yg perlu kita buat sama ada nak ikut pompang2 atau kita biorkan aje la dia. dari segi yg mengomen pasal rakyat mesia kepok kecoh tu, betul la kot dia tak banyak membaca. hehehe.

    ReplyDelete
  10. nak buat camnerkan tiba2jer ramai yang jadi pakar penerbangan.. akak hanya mampu berdoa dan berharap agara cepatlah jumpa kesudahannyer...

    ReplyDelete
  11. SAMA SAJA MANUSIA NI....ORG PUTIH KE ORG HITAM SELAGI DPT DIA NAK BERCAKAP JUGA

    ReplyDelete
  12. SAMA SAJA MANUSIA NI....ORG PUTIH KE ORG HITAM SELAGI DPT DIA NAK BERCAKAP JUGA

    ReplyDelete
  13. bdoh n pndai mmg ada. cuma nak tau kt tu terletak kat golongan mana. huhuh.

    ReplyDelete
  14. org yg duk ngata tu pn slh sorang rakyat yg dikatakan bodoh tu kan? kihkih

    ReplyDelete
  15. kita doakan sajelah agar kapal tersebut di jumpa ^_^

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum awak. sheila malas nak baca kalau orang update pasal rumors pesawat tu. semoga dipermudahkan urusan pencarian pesawat MAS mh370 dengan izin Allah Taala. sheila klik tabung nuff awak ya ~~~

    ReplyDelete
  17. ada juga terbaca tentang tu kak..yang penting kita teruskan je berdoa agar semuanya dipermudahkan. Biarlah diorang tu nak kata apa, makin banyak diorang kata makin terpamer betapa kurang cerdiknya mereka.

    ReplyDelete
  18. bla ada yg ckp mcm pandai ni..sbnr nyer dia telah membuka kebodohan sendiri

    ReplyDelete
  19. susah nak puaskan hati semua manusia kak..jadi bila ada orang yang tidak cukup info, mulakan dia buat spekulasi untuk menyambung cerita2 dia tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  20. ada yang pandai ada yang kurang pandai.apapun doakan yang terbaik

    ReplyDelete
  21. Diam dan berdoa itu lebih baik. Biar yg cerdik pandai jlnkan tugas mereka

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …